معنای بسیج جهاد با جان، زبان و نفس است

حجت‌الاسلام اجاق‌نژاد با بیان اینکه معنای بسیج جهاد با جان، زبان و نفس است، گفت: ما برای دفاع از غزه و فلسطین آماده‌ایم و اگر به وجود ما نیاز باشد جانمان را تقدیم مقاومت می‌کنیم تا مقاومت مقاوم بماند و اسرائیل غاصب و حامیانش با عنایت الهی نابود شوند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد: حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر اجاق نژاد در جمع فرماندهان و برنامه سازان مرکز بسیج صدا و سیما ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج، با اشاره به اینکه در اسلام احکام، آیات و روایات زیادی در مورد جهاد داریم، اظهار کرد: جهاد سه مرحله دارد که اولین آن جهاد با دشمن است که ایثار و از خودگذشتگی می خواهد و در اسلام قربی که شهدا نزد خداوند دارند بی نظیر است.

وی با اشاره به اینکه جهاد دوم جهاد با زبان است، ابراز کرد: جهاد با زبان جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب هم بر آن تاکید دارند. جهاد تبیین حضرت زینب(س) بود که باعث شد کربلا در کربلا نماند و پیامش تا امروز سینه به سینه منتقل شده و در جهان فراگیر شود. در واقع کربلا مدیون جهاد تبیین و امر به معروف و نهی از منکر حضرت زینب (س) است.

تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: سومین نوع جهاد، جهاد با نفس است؛ یعنی انسان با گناه مبارزه کند. کسی که با نفس خود مبارزه می کند جهاد بالایی انجام می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد افزود: بسیجی هم جهاد با دشمن دارد و جان خودش را نثار می کند؛ جهاد تبیین و زبانی دارد و هم جهاد با نفس می کند و این معنای بسیج و بسیجی است. بسیجی کسی است که در هر سه میدان غالب و پیروز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات رژیم جعلی اسرائیل در غزه، تصریح کرد: دشمن می خواهند اسرائیل را پیروز و غزه و فلسطین را مایوس کرده و مقاومت را در هم شکند؛ اما نخواهند توانست. رهبر معظم انقلاب هم فرمودند وارد خانه شدن و کودک و پیر و جوان را کشتن مبارزه نیست. مبارزه مقاومت است و مقاومت به پیروزی خواهد رسید.

نماینده مقام معظم رهبری در پایان خاطرنشان کرد: ما برای دفاع از غزه و فلسطین آماده ایم و اگر به وجود ما نیاز باشد جانمان را تقدیم مقاومت می کنیم تا مقاومت مقاوم بماند و اسرائیل غاصب و حامیانش با عنایت الهی نابود شوند.

کد خبر 1735284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha