کار در مسجد و حمایت از کانون‌های فرهنگی و هنری را جدی بگیریم

حجت الاسلام حسناتی با برشمردن اهمیت مسئولیت پذیری در مسجد، گفت: کار در مسجد و حمایت از کانون های فرهنگی و هنری را جدی بگیریم و برای آن از وقت و آبروی خود مایه بگذاریم.

حجت الاسلام مصطفی حسناتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به اهمیت جایگاه مسجد و کار در این حوزه اظهارداشت: مساجد مهمترین پایگاه های اسلام به حساب می‌آیند وکار در این حوزه را باید جدی بگیریم و به آن اهمیت بدهیم.

امام جمعه نجف آباد با بیان اینکه جایگاه کار در مسجد در نزد پروردگار بسیار بالاست، تصریح کرد: متولیان مسجد به مسئولیت خود توجه داشته باشند چرا که کارهای خوبی که صورت می گیرد در جامعه اثر پذیری بالایی دارد.

وی ادامه داد: کار کردن در مسجد را جدی بگیریم و از وقت و آبروی خود برای مسجد محوری مایه بگذاریم و برای جذب به این مراکز کار کنیم.

حجت الاسلام حسناتی نقش و ماموریت کانون های فرهنگی و هنری مساجد را مهم خواند و اذعان داشت: از این مراکز حمایت کنیم تا آن ها در انجام ماموریت های خود موفق باشند و زمینه ساز جذب و تنوع فعالیت های فرهنگی بشوند.

وی اضافه کرد: تشکل های فرهنگی مساجد زمینه ساز حضور جوانان و نوجوانان هستند و با فعالیت های خود به پویایی را به همراه می آورند و باعث شناسایی و رشد استعدادهای نسل جدید خواهند شد.

امام جمعه نجف آباد با بیان اینکه مساجد کارکردهای زیادی دارند، تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) عقد ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را در مسجد خواندند و می تواند این مراکز دینی در عصر حاضر نیز زمینه ساز ازدواج و خطبه خوانی عقد باشند.

وی افزود: تربیت نیروی انسانی در مسجد زمینه ساز بیداری اسلامی، شهادت، سقوط داعش و مبارزه با ظلم جهانی شده و ریشه سعادت و پیشرفت ما حضور در مساجد است.

کد خبر 1735286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha