گروههای فرهنگی با حمایت و تسهیل گری حمایت می شوند

  اسماعیلی مبنای دولت سیزدهم را اجرای عدالت فرهنگ در تمام کشور و رویدادهای بزرگ فرهنگی دانست و گفت: وظیفه داریم تا با حمایت و تسهیل گری، از گروههای فرهنگی حمایت  کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، محمد مهدی اسماعیلی-  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به سمنان و در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ضمن تبریک  موفقیت احراز پایتختی کتاب ایران به مردم استان سمنان گفت:بی تردید نگاه فرهنگی مدیران استان سمنان موجب تحقق کسب عنوان پایتختی کتاب ایران شده است.

وی تاکید کرد: انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران، فرصتی ارزشمند است که نشان از نگاه فرهنگی حاکم بر این استان می‌دهد.

اسماعیلی نگاه دولت در زمینه کیفی سازی و اجرای درست برنامه‌های فرهنگی در تمام جوانب است، تاکید کرد: اولویت دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای برنامه‌ها به صورت عدالت محوری در تمام نقاط کشورمان است تا همه مردم از آن بهره مند شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تلاش داریم در اجرای برنامه‌های هنری از ظرفیت‌های مردمی بهره گیری شود، گفت: رویدادهایی که اجرایشان باعث مشارکت مردم در کنشگری فرهنگی شود، اولویت وزارت ارشاد خواهند بود.

اسماعیلی از توجه و تقویت حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی مانند جبهه فرهنگی انقلاب، جبهه مردمی و… به مثابه یکی از اولویت‌های وزارت ارشاد خبر داد و گفت: ما عقیده داریم که این گروه‌ها در واقع عنوان کنشگران اصلی حوزه فرهنگ و هنر هستند.

وی با بیان اینکه دولت و مجموعه حاکمیت وظیفه نظارت، حمایت و تسهیلگری از این گروه‌ها و کنشگران فرهنگی را بر عهده دارد، افزود: این گروه‌ها توانمندی رقم زدن اتفاقات خوبی را در حوزه فرهنگ کشورمان دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به نقش آفرینی گروه‌های کنشگر در استان سمنان نیز توضیح داد: انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب هم محصول حضور مؤثر گروه‌های مردمی به خصوص در حوزه کتاب و کتابخوانی و ترویج مطالعه است.

اسماعیلی در ادامه گفت: در همه بخش‌های فرهنگی کشورمان امروز عزم جدی را شاهد هستیم و رئیس جمهور نیز بیشترین وقت را مصروف مباحثی مانند جهت گیری های کلان منطبق بر رویکردهای فرهنگی و نیازهای فرهنگی کشورمان می‌کند.

وی با بیان اینکه دوره پر رونقی را در همه بخش‌های فرهنگی کشورمان شاهد هستیم، گفت: در همه حوزه‌های هنری و فرهنگی شاهد هستیم که اتفاقات خوبی در کشورمان در حال رقم خوردن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه ۴۰۳، اعتبار ویژه ای را برای استانهایی که سند مهندسی فرهنگی در آنها ارائه و اجرا شده اختصاص داده است.

به گفته اسماعیلی همه بخش های تولید محتوا در کشور، توسط قرارگاه شهید آوینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت خواهند شد.

گروههای فرهنگی با حمایت و تسهیل گری حمایت می شوند

حجت الاسلام مرتضی مطیعی - نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن اشاره به انتخاب استان سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران بیان کرد: این یک فرصت است که باید با برنامه‌ریزی از آن بهره‌گیری کرد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته به خصوص در دو سال اخیر برای ترویج مطالعه در استان سمنان برای انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران، افزود: باید از این ظرفیت عظیم به دست آمده نهایت استفاده را کنیم.

امام جمعه سمنان با اشاره به ضرورت ترویج مطالعه به ویژه در بین نسل آتیه ساز ایران اسلامی، گفت: اهمیت کتابخوانی برای نسل جوان باید بیان شود چرا که نسل امروز ما نیازمند به آگاهی است.

حجت الاسلام مطیعی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با تعبیر زیبایی بیان کردند، مردم ما باید به کتابخوانی عادت کنند همانطور که به دیگر رفتارها در زندگی‌مان عادت داریم لذا باید تلاش کرد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی داشت که عادت کتابخوانی به عنوان یک موضوع روتین و همه روزه در جامعه نهادینه شود.

در این دیدار استاندار سمنان، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان حضور داشتند و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گزارشی از روند برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

کد خبر 1735376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha