کانون‌های مساجد برای نظام اسلامی نیرو تربیت کنند

حجت‌الاسلام نکونام با تاکید بر ایفای نقش تربیتی کانون‌های مساجد، گفت: برای آینده نظام اسلامی و کشور نیاز داریم تا نیروهای جوان انقلابی مومن تربیت کنیم که کانون‌های مساجد در این حوزه اثرگذار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام امروز (شنبه ۴ آذر) در آیین معارفه مدیر ستاد هماهنگی کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری، از کانون‌های مساجد به عنوان مشاوران امام جماعت یاد کرد و افزود: کانون‌های فرهنگی هنری نباید تک‌روی کنند بلکه در اداره امور مساجد باید به امام جماعت مشورت و هم‌فکری بدهند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به نقش محوری مسجد در تاریخ اسلام، تصریح کرد: مسجد از صدر اسلام تاکنون پایگاه مهمی برای جامعه اسلامی به شمار می‌رفته است و باید این پایگاه محوری تقویت و کارکردهای آن در جامعه به خوبی تبیین شود.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: در مسجد نهادهای مختلفی در حال فعالیت هستند که هریک از این نهادها از جماه کانون‌های مساجد، هیات امنا و بسیج علاوه‌بر اینکه باید در حیطه خود به ایفای نقش بپردازند اما می‌طلبد تا در پیشبرد بهتر امور مسجد با یکدیگر هم‌افزایی کنند.

حجت‌الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه اداره امور مسجد جزو شئون ولی امر است، تصریح کرد: این مسئولیت در استان ها به نمایندگان ولی فقیه واگذار شده است که به همینمنظور شورایی در استان تشکیل شده است.  

حجت‌الاسلام نکونام تصریح کرد: اگرچه فعالیت این شورا هنوز به مرحله ایده‌آل نرسیده اما در تلاش است تا با احیای نقش محوری مساجد، تاثیرگذاری این پایگاه‌های دینی تقویت شود.

امام جمعه شهرکرد با قدردانی از خدمات انجام شده در سال‌های گذشته از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، افزود: انتظار می‌رود این فعالیت‌ها همچنان هدفمند و منظم ادامه یابد وبا هم‌افزایی شکل گرفته با محرویت مساجد، برنامه‌های خوبی به اهالی مسجد ارائه شود.

کد خبر 1735526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha