اردن و فلسطین اظهارات نژادپرستانه «وایلدرز» را محکوم کردند

فلسطین و اردن اظهارات نژادپرستانه «گرت ویلدرز»، رهبر افراطی هلندی را که خواستار بازگرداندن فلسطینی ها به اردن شده است ، محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، فلسطین اظهارات نژادپرستانه «گرت ویلدرز»، رهبر افراطی هلندی را که خواستار بازگرداندن فلسطینی ها به اردن شده است، محکوم کرد.

این در حالی است که حزب سیاسی اسلام هراس «وایدرز» آماده تشکیل دولت بعدی هلند است.

وزارت خارجه فلسطین اظهارات تحریک آمیز و نژادپرستانه ویلدرز، نماینده پارلمان هلند را که در آن حقوق مردم فلسطین به ویژه حق آنها برای ایجاد کشور مستقل با پایتختی بیت المقدس شرقی را رد کرده و خواستار جابجایی آنها به اردن شده است را به شدت محکوم کرد.

این وزارتخانه اظهارات ویلدرز را ندای تشدید تجاوز علیه مردم فلسطین و دخالت آشکار در امور و سرنوشت آنها توصیف کرد.

وزارت خارجه فلسطین تاکید کرد که فلسطینی‌ها نهایت استواری و مقاومت خود را در سرزمنی که اشغال شده است به نمایش گذاشته اند.

این وزارتخانه از دولت هلند خواست که این اظهارات را مطابق با قوانین بین‌المللی و مشروعیت بین‌المللی محکوم و رد کند.

به طور جداگانه، اردن هم موضع نژادپرستانه ویلدرز در انکار حق آزادی فلسطینی ‌ها را محکوم کرد.

«ایمن صفدی» معاون نخست‌وزیر اردن در تماسی تلفنی با همتای هلندی خود، محکومیت مواضع نژادپرستانه اعلام شده توسط گیرت ویلدرز، نماینده افراطی پارلمان هلند را تایید کرد.

 در بیانیه وزارت امور خارجه اردن آمده است: گریت وایلدرز حق مسلم ملت فلسطین را برای آزادی و داشتن یک کشور مستقل محکوم کرده است.

پس از اینکه ویلدرز در انتخابات 22 نوامبر هلند به پیروزی بزرگی دست یافت، خواستار اعزام میلیون ها فلسطینی آواره به اردن شد.

برای بیش از 20 سال، ویلدرز به خاطر لفاظی های ضد اسلامی خوداز جمله توهین به پیامبر اسلام (ص) و قرآن بدنام شده است.

ویلدرز همچنین از حامیان سرسخت اسرائیل با مواضع آشکار ضد فلسطینی است.

این سیاستمدار راست افراطی از انتقال سفارت هلند از تل آویو به بیت المقدس در راستای به رسمیت شناختن حق رژیم صهیونیستی برای تسلط بر بیت المقدس، حمایت کرد.

کد خبر 1735581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha