«مسلمان بودن در هند»، شرح سناریوی ضد مسلمانان در کشور 72 ملت

کتاب «مسلمان بودن در هند هندو» نوشته «ضیاء السلام» که به تازگی توسط «هارپر کالینز» منتشر شده است وضعیت مسلمانان در هند امروزی را روایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « theprint»، در فضای پر جنب و جوش تنوع فرهنگی و مذهبی هند، هویت افراد اغلب نقش مهمی ایفا می کند، اما در حال حاضر سناریوی سیاسی که به نظر می‌رسد بیش از هر زمان دیگری بر اساس تبعیض میان مذاهب مختلف تنظیم شده، موجب شده است تا مسلمانان احساس نامطلوبی داشته باشند و در انزوا بودن را با تمام وجود احساس کنند.

مسلمانان اکثریت قریب به اتفاق جمعیت بومی را در «لاکشادویپ» (96.2٪) و جامو و کشمیر (68.3٪) تشکیل می دهند. سه ایالت اوتار پرادش، بنگال غربی و بیهار نیز بیشترین تمرکز مسلمانان را در هند دارند که حدود 47 درصد از کل مسلمانان را تشکیل می دهند. با این حال، مسلمانان در هند همچنان احساس خطر و انزوا می‌کنند.

کتاب «مسلمان بودن در هند هندو» نوشته «ضیاء السلام» که توسط «هارپر کالینز» منتشر شده است وضعیت مسلمانان در هند امروزی را روایت می‌کند.

این کتاب که در روز 29 نوامبر (چهارشنیه 8 آذر) روانه بازار می‌شود، از تغییرات عمده ای صحبت می کند که در چند سال اخیر رخ داده و منجر شده است تا مسلمانان در هند به شدت احساس بیگانه بودن داشته باشند.

از جمله تغییراتی که در این کتاب به آنها اشاره شده است، اتکای بیشتر دولت هند به سیاست های هویتی است که منجر به این شرایط شده است.

در چند سال گذشته، اخبار مربوط به خشونت های جمعی، حذف تاریخ مغول از کتاب های درسی مدارس تاریخ هند، تخریب مساجد و حتی محرومیت مسلمانان از اقامت در این کشور به گوش مخاطبان رسیده است.

السلام سعی کرده است در این کتاب بر نقشی که دولت هند به رهبری «نارندرا مودی» در به وجود آوردن این شرایط برای مسلمانان ایفا کرده است، تمرکز کند.

نویسنده درباره این کتاب می‌گوید: مسلمان بودن در هند از واقعیت‌های روزمره دوران معاصر پرده برمی‌دارد و عصبانیت هندوهایی که نمی‌توانند حضور «دیگری» را در سرزمین خود تاب بیاورند را نشان می‌دهد.

این کتاب خواننده را به کوچه‌های تاریک ملتی می‌برد که در خطر دور شدن از ایده‌آل‌های اصلی قانون اساسی است.

در فصل‌های مختلف کتاب به شدت نفرتی که جامعه مسلمانن هند با آن مواجه است، اشاره شده است.

«ششی سرور»، نویسنده و عضو پارلمان هندضمن تمجید از این کتاب، گفت: هر شهروند وظیفه‌شناسی که به یک جامعه ایده‌آل که توسط پدران و مادران بنیان‌گذاشته شده است، باور دارد باید این کتاب را بخواند تا دقیقا بفهمد جامعه کنونی چه بر سر اقلیت‌ها به ویژه مسلمانان آورده است.

«ضیاء السلام» در این کتاب به این موضوع که مسلمانان چگونه می‌توانند بهترین برخورد را با این هجم از نفرت در هند داشته باشند و برای پیشرفت خود تلاش کنند، ارائه داده است.

یکی از اعضای «راجیا سبها» یا «شورای ایالت‌ها» که یکی از مجالس هند و دارای 250 نماینده است این کتاب را یک وقایع نگاری شجاعانه توصیف کرد.

کد خبر 1735590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha