آموزش ائمه جماعت، لازمه مدیریت مساجد است

به گفته حجت الاسلام ناصر، برای اینکه مساجد پررونق باشند باید ائمه جماعت آموزش‌های لازم برای مدیریت مساجد را پشت سر بگذارند و از تجارب استان‌های پیشرو در امور مساجد نیز می‌توانیم استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام ناصر، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با یادآوری اینکه اگر بخواهیم مساجد را به تراز انقلاب برسانیم باید مشکلات آن را حل کنیم، ادامه داد: نداشتن درآمد در یک مسجد برای تامین هزینه‌ها یکی از مشکلاتی است که برخی از مساجد با آن مواجه هستند.

وی با یادآوری اینکه متاسفانه متولیان مسجد بسیارند ولی در هنگام مشکل هیچ کدام پا پیش نمی‌گذارند و پاسخگو نیستند، تصریح کرد: برای اینکه مساجد پررونق باشند باید ائمه جماعت آموزش‌های لازم برای مدیریت مساجد را پشت سر بگذارند و از تجارب استان‌های پیشرو در امور مساجد نیز می‌توانیم استفاده کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز به ایجاد پایگاه‌های اجتماعی در مساجد حاشیه شهر زنجان به همت تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: با استقرار روحانی در این مساجد توانستیم بسیاری از مشکلات مربوط به مسجد را حل کنیم و این به ما ثابت کرد هر مسجدی که امام جماعت توانمندی داشته باشد می‌تواند به حل مشکلات منطقه کمک کند.

حجت الاسلام سعید احمدی، بر ضرورت حمایت از ائمه جماعت در مساجد اشاره کرد و گفت: برای موفق بودن ائمه جماعت در اداره مساجد باید از آنان حمایت کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز از اقامه نماز در ۱۱۰۰ مدرسه استان زنجان خبر داد و گفت: برپایی نماز در این مدارس در سامانه‌ای که از طریق آموزش و پرورش تعیین شده است ثبت می‌شود.

به گفته اسماعیلی در ۴۰۰ مدرسه استان زنجان مبلغان طرح امین نماز را اقامه می‌کنند و در مابقی آن از همکاران فرهنگی به عنوان پیش نماز استفاده می‌شود.

کد خبر 1735641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha