طلوع آیه‌های نور از سیاهی چشم‌های یک روشندل

این جوان روشندل راه موفقیتش را در عجین شدن با نورالهی و حفظ آیات حق گره زد؛ مسیری که پس از ۱۲ سال تلاش، امروز او را یکی از برترین حافظان قرآن کریم در استان فارس کرده است.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ آمنه سپهر

توجه به قهرمانان و الگوگیری از آنان تأثیر بسیاری بر روحیه افراد جامعه دارد و حال اگر این قهرمانان از دل همان فرهنگ و آداب بومی و اعتقادی آن جامعه رشد کرده باشد محبوبیت و تاثیرگذاری خاص خود را نیز خواهد داشت.

این گزارش روایت طلوع آیه های نور بر سیاهی چشم هایی است که دنیا را از دریچه نورانی قرآن تجربه می‌کند. چشم هایی که در ظاهر، طبیعت سبز دنیوی روستای پیر سبز شهرستان کوهچنار را ندید اما در عوضش زیبایی طبیعت خداوندگار عالمیان را با جان و دل در آیه آیه های کلام وحی هر روز و در همه دقایق استشمام می‌کند. 

روستای پیرسبز، روستایی در شهرستان کوهچنار با همان مردمان صادق روستایی و با همان فرهنگ های سنتی و مذهبی است که روشندلی به نام علی اصغر کاویانی در آن زندگی می‌کند، جوانی مستعد و پرتلاش که از دل روستا و با همان منش های صادقانه روستایی و اعتقادات راسخ خودش توانسته پله های ترقی را طی کند. 

طلوع آیه‌های نور از سیاهی چشم‌های یک روشندل

کاویانی، راه موفقیتش را در عجین شدن با نورالهی و حفظ آیات حق گره زد؛ مسیری که پس از ۱۲ سال تلاش، امروز او را یکی از برترین حافظان قرآن کریم در استان فارس کرده است.

این جوان خوش کلام و خوش ذوق همین هفته پیش بود که در سی امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج استان فارس در رشته حفظ ۳۰ جزء توانست مقام اول را کسب کند.

مقامی که برای اولین بار برای او رقم خورد چرا که او پیش از این در مسابقات مختلف مقام های سوم و چهارم را کسب کرده بود اما در سال جاری توانست به این آرزوی خود برسد و به مرحله کشوری راه یابد.

او در حالی به این موفقیت رسید که روشن دل و در واقع نابینای مطلق و دارای معلولیت های جسمی و حرکتی است، مسائل و مشکلاتی که نشان می‌دهد که چه تلاش ها و پشتکار زیادی داشته و توانسته از سال ۹۱  حفظ قرآن را ازطریق موسسه بیت الاحزان آغاز و بتواند روز به روز پیشرفت کرده و امروز به عنوان یک جوان نخبه و سفیر قرآنی در استان پهناور فارس معرفی شود.

یک کار مشترک دونفره خواهر برادری

علی اصغر نه تنها در این سال ها خود بر حفظ قرآن تلاش کرد، بلکه خواهرش "سمیه" که مانند او معلولیت های بینایی و جسمی و حرکتی دارد را نیز تشویق به حفظ قرآن میکند،  تا این خانواده، ۲ حافظ قرآن را به جامعه بزرگ قرآنی کشور معرفی کند.

علی‌اصغر کاویانی این جوان متولد سال ۶۳، می‌گوید: از همان ابتدا که با مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان آشنا شدم به‌اتفاق خواهرم تصمیم به حفظ قرآن گرفتیم هر دو نفر ما با توجه به کمبود امکانات و مشکلات زیاد معلولیت، حفظ قرآن برایمان سخت بود اما با کمکی که نور قرآن و معنویت کرد موفق به حفظ قرآن شدیم.

طلوع آیه‌های نور از سیاهی چشم‌های یک روشندل

این روشندل کوهچناری، روش حفظ قرآن را با بهره گیری از اساتید موسسه و گوش دادن نوارهای ترتیل قرآنی استاد منشاوی اشاره کرد و گفت: معلولیت محدودیت نیست و یک فرد با اراده و توسل به خدا و اهل بیت(ع) می‌تواند در زندگی خود موفق باشد و راه تعالی را در پیش گیرد.

خواهر علی اصغر در باره تلاش های برادرش می گوید او ساعت ها پای ضبط صوت خود می نشست و شبانگاه و سحرگاه به قرآن گوش میداد و پس از حفظ کامل قرآن، آنهم در کمتر از ۲ سال دست از تمرین نکشید و در تمام این سال ها برای تسلّط بیشتر دست از مرور و تقویت حفظ دست نکشید. معلولیت محدودیت نیست و یک فرد با اراده و توسل به خدا و اهل بیت(ع) می‌تواند در زندگی خود موفق باشد و راه تعالی را در پیش گیرد.

سمیه کاویانی می گوید: به عنوان سفیر قرآنی خود و برادرش علی اصغر به شهرستان های مختلف کشور سفر کرده اند و در برنامه های مختلف با هدف تشویق جوانان و نوجوانان به یادگیری و حفظ قرآن شرکت کرده اند. 

به گزارش شبستان، از شهرستان کوهچنار در سی امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج استان فارس علاوه بر علی اصغر کاویانی دو نفر دیگر نیز حائز رتبه برتر شدند و محبوبه جعفری رتبه دوم در بخش حفظ ۱۰ جزء بزرگسال و زینب جعفری رتبه سوم در بخش ترتیل خوانی بزرگسال را کسب کردند.

کد خبر 1735790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha