شورای عالی انقلاب فرهنگی پیوند عمیقی با تشکل‌های مردمی پیدا کرده/باید مدل قرارگاهی را اجرا کنیم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: برای نخستین بار شورای عالی انقلاب فرهنگی پیوند عمیقی با تشکل‌های مردمی پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالحسین خسروپناه» امروز (۶ آذر ماه) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامی‌داشت هفته بسیج، اظهار کرد: رژیم غاصب صهیونیستی با کمک رسانه‌های استکباری مردم مظلوم غزه را به خاک و خون می‌کشد و آنها را تروریست معرفی می‌کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه، گفت: هدف این رژیم این بود که غزه را تصرف، اسرای خود را آزاد و حماس را نابود کنند ولی در اهداف خود ناموفق بودند.

وی خاطرنشان کرد: این رژیم غاصب علیرغم کمک کشورهای مختلف با شکست آتش بس را پذیرفتند که این نشان از آثار مقاومت بسیج بوده که در دنیا شکل گرفته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه، بیان کرد: تصویب قانون و سیاست‌ها کار سختی نیست، ولی در اجرا و عملی کردن قانون و سیاست‌ها مشکل وجود دارد.

وی یادآور شد: استان شهید پرور و مقاوم کهگیلویه و بویراحمد قبل از انقلاب رشد و بالندگی نداشت ولی به برکت تلاش جهادگران این استان در زمینه‌های مختلف به رشد و بالندگی رسیده است.

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به فعالیت دانشگاه‌های مختلف در این استان حاصل خیز، ادامه داد: این موضوع نشان از توانمندی مسئولان و مردم این سرزمین است که توانستند یک استان کاملاً عقب مانده قبل از انقلاب را به بالندگی برسانند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد عالمان بزرگی و همچنین انسان‌های سرآمدی در حوزه‌های مختلف پزشکی و معرفت دینی پرورش داده که این نشان از ظرفیت نیروهای توانمند انسانی در این استان است.

وی در ادامه سخنان خود، افزود: مقام معظم رهبری به غیر از تصویب اسناد در شورای عالی انقلاب فرهنگی، از این شورا انتظار داشتند که به صورت قرارگاهی عمل کند.

حجت الاسلام خسروپناه تاکید کرد: به زعم خودم در این ۱۰ ماه ساختاری راه اندازی شد و چهار ستاد در زمینه‌های مختلف که ذیل آنها میزی تعریف شده با مشارکت تشکل‌های مردمی فعالیت لازم را انجام می‌دهند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: برای نخستین بار شورای عالی انقلاب فرهنگی پیوند عمیقی با تشکل‌های مردمی پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه ارتباط وسیعی با میدان دارد، تصریح کرد: ما باید به همه استان‌ها کمک کنیم که اگر دستگاهی با مشکلی مواجه است برای حل آن قرارگاه در مرکز کشور همکاری و همراهی لازم را داشته باشد.

حجت الاسلام خسروپناه یادآور شد: استان کهگیلویه و بویراحمد نیروهای توانمند با ظرفیت‌های بالایی دارد و اگر مشکلی در استان به وجود آمد، استاندار استان به همراه نماینده ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگی عمومی استان می‌توانند در مرکز با محوریت شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به رفع مشکل مورد نظر اقدام کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: این کار هم اکنون در کشور آغاز شده و مهم این است که گره استان و شهرستان‌ها حل شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه برخی کمبود بودجه در زمینه های فرهنگی را مطرح می‌کنند که ۳۰ درصد این کار مورد قبول است، تصریح کرد: مشکل کمبود بودجه نبوده بلکه باید مدل قرارگاهی را اجرا کنیم.

حجت الاسلام خسروپناه بر ضرورت مسئله یابی تاکید کرد و گفت: یکی از کارهای مهم قرارگاه هماهنگ سازی بوده که باید مشکلات در استان اولویت بندی شوند.

کد خبر 1735798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha