افزایش ۲ برابری انعقاد قراردادهای پژوهشی دانشگاه بیرجند

اکبری گفت: در یک سال گذشته ۳۸ قرارداد پژوهشی با ۹ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان منعقد شده است که در مقایسه با سال گذشته ۲ برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمد اکبری، مدیر کارآفرینی  و ارتباط با جامعه دانشگاه بیرجند امروز (۶ آذر) در نشست خبری هفته پژوهش استان گفت: در حوزه ارتباط با صنعت و انعقاد قراردادهای پژوهشی با صنعت و جامعه؛ در یک سال گذشته ۳۸ قرارداد با ۹ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان منعقد شده است که در مقایسه با سال گذشته دو برابر رشد داشته است.

مدیر کارآفرینی  و ارتباط با جامعه دانشگاه بیرجند با بیان اینکه ۱۹ فرصت مطالعاتی را در سال گذشته داشته ایم، گفت: امسال چهار اختراع و سال گذشته سه اختراع در دانشگاه بیرجند ثبت شده است.

اکبری ادامه داد: ۲۶ تفاهم نامه ارتباط با صنعت و کارآفرینی داشتیم و ۱۹ پایان نامه های تقاضا محور  در سال گذشته با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان داشتیم.

وی گفت: مرکز نوآوری و جهت دهی تشکیل شده و از ایده ها حمایت می کنیم تا به کسب و کار برسند در این خصوص ۱۷ شرکت را داشتیم که امسال به ۶۴ شرکت افزایش یافته است.

مدیر کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه بیرجند با اشاره به مبحث مهارت افزایی دانشجویان، گفت: برای دوره های مهارتی ۱۵ دوره بدون همکاری فنی و حرفه ای و ۱۶ دوره با همکاری فنی و حرفه ای برگزار شده است.

اکبری با بیان اینکه با همکاری فنی و حرفه ای مرکز جوار دانشگاهی را برای آموزش های مهارتی ایجاد کرده ایم، گفت: شرکت های فناورانه مستقر ما کسب درآمد دارند و سال گذشته این شرکت ها ۸۰۰ میلیون تومان فروش داشتند.

وی از تدوین و اصلاح طرح های کارآموزی خبر داد و گفت: در خصوص فرصت های شغلی برای دانشجویان سامانه کاریابی را در دانشگاه راه اندازی کردیم تا شرکت های بخش صنعت با دانشجویان ارتباط گیری کنند.

اکبری گفت: نمایشگاه کار در آبان ماه امسال با هدف آشنایی دانشجویان با کار و ارتباط با بخش صنعت برگزار شد و بیش از ۳۰ شرکت در دانشگاه حضور یافتند.

کد خبر 1735949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha