این مسجد و بچه‌هایش برای نیازمندان خانه می‌سازند

کانون فرهنگی هنری «علویون» شهرستان رودان از کانون‌های فعال مسجدی است که با همراهی نوجوانان و جوانان و راه‌اندازی گروه جهادی «شهید نایبی» در حوزه ساخت و ساز و تعمیر منزل، تأمین دارو و درمان آنها و مقابله با آسیب‌های اجتماعی حامی محرومان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «علویون» در جوار مسجد جامع شهر دهبارز، شهرستان رودان از توابع بندرعباس واقع شده است. این کانون فعال مسجدی در سال ۱۳۹۰ با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان تاسیس شد و از کانون‌های فعال در محورهای اردویی و جهادی و کمک رسانی به اقشار محروم است.

«مهدی نایبی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های کانون علویون در حمایت از اقشار محروم، اظهار کرد: گروه جهادی شهید نایبی کانون علویون یکی از گروه های جهادی فعال در این شهرستان است که با هدف شناسایی نیازهای محرومان با بهره گیری از ظرفیت خیران فعالیت می کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری علویون مسجد جامع دهبارز با اشاره به فعالیت های عمرانی این گروه جهادی، افزود: ساخت سرپناه، حمام، مدرسه، مسجد، سرویس بهداشتی، رنگ آمیزی منازل و مدارس به همت این گروه جهادی انجام شده است. این گروه جهادی پس از شناسایی خانواده های نیازمندی که مشکل مسکن دارند و جلب کمک های مردمی و خیرین، در قالب برگزاری اردوهای جهادی اقدام به ساخت سرپناه برای نیازمندان در سطح شهر دهبارز می کنند.

این مسجد و بچه‌هایش برای نیازمندان خانه می‌سازند

وی ادامه داد: تهیه بسته های معیشتی و توزیع آن بین خانواده های نیازمند و محروم و تأمین داروهای مورد نیاز بیماران نیز به همت این گروه جهادی انجام می شود. در کنار توزیع بسته های معیشتی سعی کردیم که بسته های فرهنگی و هنری هم به خانواده های محروم هدیه کنیم.

این مسجد و بچه‌هایش برای نیازمندان خانه می‌سازند

مدیر کانون فرهنگی هنری علویون مسجد جامع شهر دهبارز با اشاره به دیگر برنامه های این کانون گفت: کارگاه های کاهش آسیب های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد هم به همت کانون برگزار می شود. همچنین، با اجرای طرح دیوارنویسی سعی کردیم که مردم را با مضرات این معضلات آشنا کنیم.

نایبی یکی دیگر از رویکردهای این کانون را جذب حداکثری کودکان، نوجوانان و جوانان به مسجد دانست و تصریح کرد: کانون به فراخوار هر گروه سنی برنامه هایی در نظر می گیرد، به طور مثال در رشته های مکبری، فرهنگی و ورزشی برای نوجوانان برنامه هایی تدارک دیده می شود. همچنین با مدارس پیرامون کانون هم برنامه های مشترکی به منظور جذب دانش آموزان به مسجد برگزار می شود و با ایجاد«اتاق بازی کودکان» سعی شده که زمینه رشد خلاقیت های فرهنگی آنها فراهم و در کنارآن به مباحث دینی و نماز به آنها آموزش داده شود.

این مسجد و بچه‌هایش برای نیازمندان خانه می‌سازند

وی همچنین به همکاری کانون با مدارس پیرامون مسجد در اجرای طرح های «مهدویت»، ارائه مباحث «اخلاقی و تربیتی»، «قرآنی» اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح ها روحانی را به مدارس اعزام می کنیم تا در محورهای یاد شده مباحث آموزشی را به دانش آموزان ارایه کنند و به سوالات و شبهات آنها نیز  پاسخ دهند. همچنین کانون با راه اندازی پویش «نذر کتاب» تلاش دارد که مطالعه را به برنامه روزانه و دائمی دانش آموزان تبدیل کند. 

این مسجد و بچه‌هایش برای نیازمندان خانه می‌سازند

به گفته مدیر کانون فرهنگی هنری علویون  کانون به منظور ایجاد اشتغال و کارآفرینی هم تلاش شده دستاوردهای خلاقیتی و صنایع دستی بانوان در کانون به نمایش گذاشته شود، تا از این طریق برای اعضای کانون که در حوزه هنرهای دستی مهارت و خلاقیت دارند، کسب درآمد فراهم شود.

کد خبر 1735974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha