روایت یک زن ترک از حملات شدید اسرائیل به غزه

یک زن ترکیه‌ای که از 27 سال پیش ساکن نوار غزه است، گفت که طی حملات هوایی شدید اسرائیل هیچ مکانی در غزه امن نبود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، نیل الحسینی، زن اهل ترکیه‌ که پس از ازدواج از 27 سال پیش ساکن نوار غزه است، در گفت‌وگو با آنادولو بیان کرد که طی حملات هوایی شدید اسرائیل هیچ مکانی در غزه امن نبوده است.

الحسینی که مدیر دفتر کودکان بی‌سرپرست بنیاد کمک‌های بشردوستانه ترکیه (İHH) در غزه نیز هست درباره بمباران‌های شدید منطقه توسط اسرائیل گفت: خانه ما در نزدیکی بیمارستان قدس در غزه قرار دارد. طی 15 روز ابتدایی حملات در خانه خود بودیم. اطراف بیمارستان نیز به شدت بمباران می‌شد اما به دلیل اینکه جایی برای رفتن نداشتیم به اجبار در خانه ماندیم.

نیل الحسینی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه پس از آسیب به منزل مسکونی‌شان تنها با یک کوله پشتی در یک مدرسه پناه گرفته اند، افزود: همان مدرسه که به همراه 100 نفر دیگر در آن پناه گرفته بودیم نیز بمباران شد.

این زن همچنین با اشاره به اینکه اسرائیل طی حملات خود به غزه از تسلیحات ممنوعه نیز استفاده می‌کرده است، تصریح کرد: اسرائیل همواره از بمب فسفری استفاده می‌کند اما طی حملات اخیر از یک بمب شیمیایی دیگر نیز استفاده کرد. پس از انفجار دود سفیدی از این بمب خارج می‌شود و بیشتر از یک بمب شبیه یک گاز است.

او با تاکید بر اینکه دیگر چیزی به نام امکانات بهداشتی و درمانی در نوار غزه وجود ندارد، ادامه داد: زنان در غزه به امکانات بهداشتی ویژه بانوان دسترسی ندارند. دیگر چیزی به نام بهداشت در غزه وجود ندارد. حتی آب نیز نیست. اگر آب باشد هم اصلا صابونی وجود ندارد.

کد خبر 1736247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha