فلسطین، معبری از نور گشود

مردم جهان، با دیدن صحنه های مقاومت و شهادت مردم فلسطین و با چالش هایی در شبکه های اجتماعی، به اسلام گرایش پیدا کردند.

خبرگزاری شبستان، نجمیه بخشایش

طوفان الاقصی در ۱۵ مهر ماه در پاسخ به جنایات متعدد رژیم صهیونیستی در سال های اخیر و با هدف آزادسازی اسرای فلسطینی آغاز شد که شروع یک حماسه دیگر در قلب فلسطین اشغالی بود و رژیم صهیونیستی پس از شوک این شکست، بنا به سنت ۷۵ ساله خود، دست به جنایت در غزه زد و تا لحظه  نگارش این  گزارش  بنا به اعلام سازمان حقوق بشر اروپا مدیترانه که در آن شماری از شهدای زیر آوار مانده را  نیز حساب کردند، ۲۰ هزار و ۳۱ نفر از هفتم اکتبر تا کنون به شهادت رساندند که  ۸ هزار و ۱۷۶ نفر آنها کودک هستند و احتمال افزایش شهدا نیز وجود دارد.

رژیم صهیونیستی برخلاف سایر جنگ های  پیشین خود که در سایه غفلت جهانی در زمانی مانند ایام کریسمس یا جام جهانی فوتبال و غیره، به  جنایات علیه فلسطینی ها می پرداخت، این بار در پیش دیدگان جامعه جهانی برای رهایی از شکست های متعدد از طوفان الاقصی به باریکه غزه حمله کرد و به راحتی خوی وحشی گری خود را نسبت به زنان و کودکان و مردم بیگناه نشان داد و هیچ مدرسه، مسجد، کلیسا یا بیمارستانی را در امان نگه نداشت.

مردم جهان همبستگی خود را  با مردم فلسطین در شبکه های اجتماعی  همانند فضای حقیقی نشان دادند که با وجود آتش بس موقت در غزه ادامه دارد:

فلسطین، معبری از نور گشود

سلام یا مهدی

کاربران شبکه های اجتماعی همبستگی خود را با مردم فلسطین را با خواندن عبارت (سلام یا مهدی.  یا وعدنا الصادق، یا صادق الوعد. سلام یا مهدی. فی خط روح الله، والله انا علی العهد) که بخشی از ورژن لبنانی سلام فرمانده است را همراه با سلام نظامی و پرچم فلسطین و عبارت انگلیسی «فلسطین آزاد» نشان دادند که تا لحظه انتشار این گزارش در شبکه اجتماعی تیک تاک به بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار ویدئو رسیده است.

تاثیر این قطعه علاوه بر اینکه در جایی مانند  بارسلونای اسپانیا به عنوان آهنگ زمینه راهپیمایی حمایت از مردم فلسطین استفاده شد، کاربران  شبکه های اجتماعی این سوالات را مطرح کردند که(مهدی کیست؟ چرا با خواندن این عبارات، گریه می کنم؟ مهدی را معرفی کنید.)

فلسطین، معبری از نور گشود

قرآن، رسانه ای پویا و برخط

انتشار قرآن خواندن کودک و نوجوانان باریکه غزه در کنار خرابه های شهر یا هنگام درمان، یا صبرو مقاومت مردم غزه و توکل بر خداوند در این جنایات، سبب شد مردم جهان به سراغ  خواندن کتاب قرآن بروند و با انتشار ویدیوهایی که  به دریافت های خود از قرآن یا تجارب قرآن خواندن، می پردازد، دیگران را به خواندن آن ترغیب کردند و درشبکه اجتماعی مثل تیک تاک، باشگاه خواندن قرآن راه اندازی کردند.

چند هفته  پس از شروع این حرکت قرآنی، شاهد انتشار ویدئو های اسلام آوردن مردمی هستیم که با هدف هم دردی با مردم فلسطین با درک چگونگی صبر و مقاومت آنها و توکلشان بر خدا، به خواندن یا شنیدن قرآن روی آوردند.

فلسطین، معبری از نور گشود

روزنامه گاردین نیز با انتشار گزارش مفصلی به خواندن قرآن جوانان آمریکایی و سپس اسلام آوردن آنها با اکثریت زنان پرداخت و به روی آوردن مردم آمریکا به خواندن قرآن و سپس اسلام آوردن آنها پس از حوادث ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی  نیز اشاره می کند.

باختی که ترمیم نمی شود

تحول مردم جهان و برپایی راهپیمایی هایی بزرگ از کشورهای لائیک مثل کره جنوبی تا قلب آمریکا و انگلیس و فرانسه در حمایت مردم غزه و اسلام آوردن برخی از آنها در حاشیه های این تحول، سبب عصبانیت مقامات همراه با رژیم صهیونیستی را فراهم کرده است، شهردار پاریس، شبکه اجتماعی ایکس را به دلیل بودن مطالب حمایت آمیز از فلسطین، فاضلاب جهانی می خواند و آن را ترک می کند یا نخست وزیر هلند به مسلمانان کشورش می گوید خاک این کشور را ترک کنند.

فلسطین، معبری از نور گشود

رژیم صهیونیستی نیز از فرصت آتش بس موقت استفاده کرده است با تحریم و فراخواندن ایلان ماسک  صاحب شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به اسراییل، قصد دارد، دوباره مردم را به خواب غفلت ببرند و شکست اسراییل در شبکه های اجتماعی و افکار عمومی جهان ترمیم کنند اما خداوند در آیه ۹ سوره توبه می فرماید:

  «یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ یَأْبَی اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ؛ آنها می‌خواهند نورِ خدا را با دهان خود خاموش کنند؛ ولی خدا جز این نمی‌خواهد که نور خود را کامل کند، هر چندکافران ناخشنود باشند.»

فلسطین، معبری از نور گشود

خون بیش از ۲۰ هزار شهید، معبری از نور گشوده است که هرکسی به آن نگاه کند در این جاذبه آسمانی، گرفتار می شود.

کد خبر 1736322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha