دشمن در جنگ شناختی اعتقادات، نگرش‌ها و رفتار نخبگان و عامه جامعه را هدف قرار می دهد

حجت الاسلام اکبر افشارمنش یکی از ابعاد جنگ ترکیبی دشمن را جنگ شناختی برشمرد و عنوان کرد: در جنگ شناختی اعتقادات، نگرش‌ها و رفتار نخبگان و عامه جامعه هدف قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۱۰ آذر ماه) حجت الاسلام اکبر افشارمنش در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، گفت: یکی از ویژگی‌های مهم انسان‌های متقی و با تقوا استقامت در راه هدف و نترسیدن از ملامت سرزنش کنندگان است.

امام جمعه رودبار جنوب افزود: حضرت علی (ع) در نامه ۳۱ نهج‌البلاغه می‌فرماید؛ «جاهِدْ فی اللّه ِ حَقَّ جِهادِهِ، و لا تَأخُذْکَ فی اللّه ِ لَوْمَةُ لائمٍ» در راه خدا آن‌ گونه که شایسته است تلاش کن و هرگز سرزنش ملامت گران تو را از تلاش در راه خدا باز ندارد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان، ابراز کرد: بسیج پیش‌از اینکه یک سازمان باشد یک فرهنگ و تفکر است، هر فرد صاحب این فرهنگ و تفکر ولو در سازمان بسیج نباشد یک بسیجی است.

حجت الاسلام افشارمنش به خصوصیات فرهنگ بسیجی اشاره کرد و ادامه داد: مردمی بودن، تعهد و احساس مسئولیت، بی‌اعتنا نبودن به مسائل جاری و آینده کشور، درک معنای انقلاب و انقلابی بودن، نظم ناپذیر نبودن، قانون‌گریز نبودن، هنجارشکن نبودن، بخشی از این خصوصیات است.

خطیب جمعه رودبار جنوب پرهیز از کارهای نمایشی و بدون محتوا، یاری افراد ضعیف، مواجهه با ظالم، دوری از کبر و غرور، پرهیز از طلبکاری از انقلاب و کشور و ملت، تکلیف‌ گرایی، پرهیز از صرف امکانات برای منافع شخصی، امانتداری، خدمت به مردم و جنبه فراملی و فرامرزی را بخشی از خصوصیات فرهنگ بسیجی دانست.

وی بیان کرد: ممکن است بسیجی به مطلب یا شخصی یا واقعیتی معترض باشد اما این اعتراض را با هنجارشکنی بیان نمی کند که با دشمن مخرج مشترک پیدا کند.

حجت الاسلام افشارمنش با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان به شکست‌های آمریکا اشاره ای داشتند، اظهار کرد: آمریکا دنبال شکست حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه بود که شکست خورد در حالی که حزب‌الله ۱۰ برابر قوی‌تر شد، ناکامی آمریکا در بلعیدن عراق از طریق ایجاد حکومت آمریکایی و حاکم کردن یک ژنرال آمریکایی یا یک رئیس غیرنظامی آمریکایی بخشی از این شکست ها بود.

امام جمعه رودبار جنوب اضافه کرد: آمریکایی‌ها در تسلط بر سوریه از طریق عوامل نیابتی مانند داعش و النصره شکست خوردند و طرح خاورمیانه جدید به طوری‌که چیزی از فلسطین باقی نمی‌ماند نیز با شکست مواجه شد.

وی با اشاره به این که بخش دیگری از بیانات رهبری در این دیدار، درباره شکل‌گیری نقشه جدید در غرب آسیا بود، عنوان کرد: خصوصیت این نقشه آمریکا، بر هم زدن دوگانگی عرب، غیر عرب، شیعه و سنی است که هلال شیعی رنگ باخت و در مقابل دوگانگی، مقاومت و تسلیم حاکم شد.

حجت الاسلام افشارمنش تصریح کرد: امروز جریان مقاومت یعنی تسلیم نشدن در برابر زورگویی، زیاده‌خواهی و دخالت آمریکا که یک جریان واضح در منطقه است.

خطیب جمعه رودبار جنوب بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در بخشی دیگر از سخنان خود با توجه به ناکامی رژیم صهیونیستی در همه اهدافش، فرمودند؛ این شکست با عصبانیت و وحشی‌گری جبران نمی‌شود بلکه این‌گونه اقدامات باعث بی‌آبرویی بیشتر رژیم صهیونیستی و آمریکا و حتی بی‌آبرویی فرهنگ و تمدن غرب شده‌ است.

وی با اشاره به این که ۱۰ آذرماه سالروز شهادت آیت الله مدرس به نام روز مجلس نامگذاری شده، ابراز کرد: مجلسی باید بتواند در مقابل زورگویی های، زیاده‌ خواهی‌ها و تطمیع کردن‌ های قدرتمندان جهانی بایستد و مصالح کشور و ملت را محاسبه کند.

حجت الاسلام افشارمنش ادامه داد: امام راحل بارها اسم آیت الله مدرس را می‌آوردند و از مردم می‌خواستند که مثل ایشان را انتخاب کنند زیرا هیچ عاملی نتوانست در او تأثیر منفی بگذارد.

امام جمعه رودبار جنوب با بیان اینکه مجلس نیاز به مردانی از جنس مدرس دارد، اظهار کرد: شهید مدرس عالم و آگاه به مسائل دین، کشور و زمانه‌ خود بود و باید ذکر کرد که علم با مدرک متفاوت است.

وی با اشاره به ۱۶ آذرماه روز دانشجو، خاطرنشان کرد: این روز نماد استکبارستیزی و خودباوری ملت ایران است و نام‌گذاری ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو برگرفته از حادثه‌ای است که طی آن سه دانشجو دانشگاه تهران با حمله‌ دژخیمان شاه در سال ۱۳۳۲ به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام افشارمنش تصریح کرد: امروز باید دانشجویان ما ضمن پیمودن قله‌های علم و دانش پیرو شهدای ۱۶ آذر باشند.

خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به توصیه‌های رهبری به دانشجویان، افزود: ایشان به دانشجویان توصیه به داشتن سعه صدر سیاسی، نگه‌داشتن روحیه نقادی البته نقد منصفانه، آرمان‌گرایی، دوری از افراط‌ و تفریط،   تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی، اجازه ندهید که یأس و ناامیدی بر شما غالب شود، تدین و تعبد در عمل و گفتار
داشتن بصیرت کردند.

وی یکی از ابعاد جنگ ترکیبی دشمن را جنگ شناختی برشمرد و عنوان کرد: در جنگ شناختی اعتقادات، نگرش‌ها و رفتار نخبگان و عامه جامعه هدف قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به راه‌های مقابله با جنگ شناختی دشمن، تصریح کرد: تلاش برای حل و رفع چالش‌های اقتصادی موجود در زندگی روزمره مردم و
تلاش برای ارائه روایت دست اول، سریع و به‌هنگام از رویدادهای کشور و وضع موجود از جمله این راه هاست.

کد خبر 1736487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha