باید چهارشنبه‌های امام رضایی(ع) را در مدارس زنده کنیم

وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر توسل و یاری گرفتن از اهل بیت(ع) توسط دانش آموزان گفت: باید چهارشنبه‌های امام رضایی(ع) را در مدارس زنده کنیم و جاری شدن قرائت صلوات خاصه قبل از ورود به کلاس درس بسیار ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، رضامراد صحرایی روز جمعه در چهاردهمین گردهمایی مدیران کل استان ها و شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در مشهد، کلیدی ترین موضوع این روزهای آموزش و پرورش را سند تحول بنیادین و اقدام در جهت اجرای آن دانست و گفت: ساحت‌های شش‌گانه‌ مورد تاکید در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ساحتهای اعتقادی- عبادی، اخلاقی- اجتماعی- سیاسی، زیستی - بدنی، زیبا شناختی - هنری، اقتصادی - حرفه‌ای و علمی - فناورانه است.

وی افزود: روز بدون کیف در مدارس نیز روزی برای یادگیری مهارت‌های شش گانه مورد تاکید در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بحث رتبه بندی معلمان تاکید کرد: در بحث رتبه بندی اول باید شخصیت معلمی و اقدامات معلمانه را کشف کنیم زیرا این موضوع در رتبه بندی بعدی که بسیار متفاوت خواهد بود مهم بوده و حتما در آن لحاظ خواهیم شد.

صحرایی با اشاره به جایگاه رفیع معلم در نظام جمهوری اسلامی گفت: باید دائما به خودمان یادآوری کنیم که هیچ شغلی بالاتر از تعلیم و تربیت نیست تا بدانیم چه کار مهمی و حساسی را بر عهده گرفته ایم.

وی به تبیین برخی اقدامات و برنامه های معاونت های مختلف در وزارت آموزش و پرورش پرداخت و افزود:هماهنگی و همکاری همه بخش های آموزش و پرورش امری مهم است و باید انسجام از درون و تعامل با بیرون داشت.

وزیر آموزش و پرورش بر توسل و یاری گرفتن از اهل بیت(ع) تاکید کرد و افزود: باید چهارشنبه های امام رضایی( ع) را در مدارس زنده کنیم و جاری شدن قرائت صلوات خاصه قبل از ورود به کلاس درس ، بسیار ارزشمند است.

گفتنی است رونمایی از پوستر پویش مهر ریاست جمهوری هم بخش دیگری از برنامه های این جلسه بود.

باید چهارشنبه های امام رضایی( ع) را در مدارس زنده کنیم

افتتاح یک مدرسه در مشهد 

رضا مراد صحرایی در بخش دیگری از سفر خود در مراسم افتتاح هنرستان هادوی ناحیه ۷ مشهد در حضور پیدا کرد. 

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکل کلاس‌های خالی و بدون معلم اظهار کرد: در خصوص آخرین وضعیت مشکل کمبود معلم، طبق آخرین گزارش هایی که گرفته ام، اکنون کلاسی خالی و بدون معلم نداریم.

وی افزود: ساختار آموزش و پرورش به گونه ای است که همه ارکان آن، معلمین هستند و خیلی وقت ها پیش می آید بنا به دلایلی معلم در کلاس نباشد که باید بلافاصله جایگزین آن را بگماریم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از راهکارهای تامین معلم، دانشجویان هستند و بنده اعلام کردم کسانی که در حال تدریس هستند باید کار خود را ادامه دهند.

مراد صحرایی یادآور شد: با این حال، تنها در صورتیکه معلمان تازه جذب شده به مدارس وارد شوند یا خود دانشجو بخواهد به دانشگاه بازگردد، مانعی برای پایان همکاری شان نیست.

بررسی پروژه ملی مهارت دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه به کوشش دولت محترم و پس از ۱۲ سال، جلسه ستاد راهبردی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به ریاست معاون اول ریاست جمهوری برگزار و پروژه ملی مهارت دانش آموزان بررسی شد.

مراد صحرایی ادامه داد: براساس این پروژه، هر دانش آموز باید در پایان هر ۳ سال از تحصیل خویش، یک مهارت مرتبط با تحصیلات را فرا گیرد که تاکید اصلی، شاگردان مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم ما هستند.

وی تصریح کرد: همچنین، در پیش نویس این پروژه تکالیفی برای وزارتخانه های کار، علوم، صمت، کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان صدا و سیما در نظر گرفته شده است تا موضوع فعال کردن زیرساخت های کشور به نفع شکوفایی مدارس پیگیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: این هنرستان که دارای ۱۴ کلاس است با اعتباری افرون بر ۱۳۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع و با زیر بنای ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع ساخته شده است.

سید امیر شوشتری افزود: این هنرستان هم اکنون ۱۳۵ هنرجو در رشته های تولید و توسعه دهنده پایگاه های اینترنتی، طلا و جواهرسازی، طراحی و خیاطی لباس عروس و گرافیک رایانه ای دارد و پیش بینی شده است طی سه سال آینده ظرفیت جذب ۵۰۰ هنرجو در پنج رشته را دارا باشد.

پایان پیام/

کد خبر 1736500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha