برگزاری نمایشگاه عکس مقاومت مردم غزه در زیمبابوه

رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه نمایشگاه عکس مقاومت مردم غزه را به مناسبت روز بین المللی همبستگی فلسطین در در سالن تئاتر پارک بزرگ حراره گاردن در مرکز شهر برگزار کرد.

به گزارش  خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه نمایشگاه عکس مقاومت مردم غزه را به مناسبت روز بین المللی همبستگی فلسطین در روز چهارشنبه هشتم آذر در سالن تئاتر پارک بزرگ حراره گاردن در مرکز شهر برگزار کرد.

این نمایشگاه که به طور مشترک با سفارت فلسطین در زیمبابوه برگزار شد، داستان دردناک نسل کشی در فلسطین را روایت می کند. تامرالمصری سفیر فلسطین در زیمبابوه در سخنانی از درد و رنج  هزاران نفر از مردم بی گناه فلسطین گفت و افزود: پانزده هزار فلسطینی تاکنون جان خود را از دست داده اند که 75 درصد کشته شدگان را کودکان و زنان تشکیل می دهند و 7000 نفر نیز در زیر آوار مفقود شده اند. وی افزود در طی این حملات سی و هشت هزار نفر زخمی شده اند، در حالی که یک و نیم میلیون نفر تاکنون در شمال و جنوب غزه آواره شده اند.

تامر المصری خاطرنشان کرد اسرائیل بیشتر زیرساخت های غزه را ویران کرده است. وی گفت که کلیساها هدف قرار گرفته اند، در حالی که 87 درصد مساجد و حدود 67 درصد منازل و ادارات ویران شده اند.

 سفیر المصری گفت: تعداد کودکانی که در فلسطین کشته شده اند تا کنون از همه کودکان کشته شده در درگیری های 10 سال گذشته بیشتر است. وی گفت که اسرائیل، ایالات متحده آمریکا و سایر کشورهای غربی در نسل کشی و جنایات جنگی که در فلسطین انجام می شود، شریک هستند.

دکتر سیمباراشه مومبنگوی، دبیر روابط خارجی حزب ZANU (PF) گفت: زیمباوه همچنان در کنار کشور فلسطین خواهد ایستاد. وی گفت زیمبابوه از موضع کشورهای غربی مبنی بر سکوت در برابر نسل کشی فزاینده اسرائیل در غزه توسط اسرائیل متحیر است. دکتر مومبنگگوی گفت که فلسطینی ها آماده اند تا در ازای آزادی و استقلال همیشگی خود، درد را تحمل کنند.

روایت این نمایشگاه عکس از رنج مردم غزه چنان بود که عواطف بسیاری از بازدیدکنندگان را با چشمانی پر از اشک برانگیخت. زیرا زیمبابوه‌ای هنوز به وضوح رنجی را که در طول سال‌های عذاب‌آور مبارزات آزادی‌بخش کشور در دهه 1970 متحمل شده بودند، به یاد می‌آورند.

در این رویداد شاعران و گروه های مختلف هنرمندان به اجرای اجرای برنامه(شعرخوانی و تئاتر) پرداختند که بسیار مورد توجه حضار قرار گرفت.

کد خبر 1736653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha