۱۶ میلیون نهال در خراسان جنوبی کاشت می‌شود

قناعت با اشاره به اینکه طرح تولید و کاشت یک میلیارد درخت با مشارکت مردم در سطح کشور در طول چهار سال اجرا می‌شود، گفت: سهمیه این استان کاشت ۱۶ میلیون نهال در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت ظهر امروز شنبه ( ۱۱ آذر) در آیین آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و پویش صبح زیتون یادمان شهدای فلسطین در استان که با حضور سخنگو و دبیر هیئت دولت در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برای بهره‌مندی از هوای پاک و کاهش گرد و غبار و افزایش رطوبت و سرسبزی استان خراسان جنوبی باشیم، دولت سیزدهم طرح کاشت درخت را برنامه‌ریزی کرده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طرح تولید و کاشت یک میلیارد درخت با مشارکت مردم در سطح کشور در طول چهار سال اجرا می‌شود، گفت: سهمیه این استان کاشت ۱۶ میلیون نهال در نظر گرفته شده است.

قناعت با اشاره به آغاز این طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از امروز همزمان در سراسر کشور، بیان کرد: درختان نبض زمین است و به دلیل اهمیت کاشت درخت باید شرایط را آماده کنیم برای آیندگان تا از این نعمت الهی محروم نشوند چرا که چرخه حیات بشر به وجود هوای پاکی وابستگی دارد که برگرفته از فضای سبز است.

وی در ادامه درخت را یکی از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه‌ای از تجلیات آفریدگار عالم است، افزود: درخت نمادی از آبادانی و شاخص سرسبزی و خرمی است و هر جایی که درخت باشد یعنی آنجا صلح و آبادانی وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: درخت مظهر آرامش و زندگی و رفاه مردم و پاکی طبیعت است و نقش بسیار مهم و کلیدی درختکاری و فضای سبز در بر هیچ کسی پوشیده نیست چون درختکاری در تغییر دمای زمین بسیار نقش دارد و باعث افزایش رطوبت نسبی می‌شود.

قناعت با اشاره به اینکه اکنون برخی از استان‌ها با گرد و غبار دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: در همین راستا درختکاری و افزایش فضای سبز می‌تواند موضوع گرد و غبار را حل کند و در کنار این درختکاری از لحاظ روحی و روانی موجب بهتر شدن شرایط زندگی در شهرها و مناطق مختلف می‌شود.

وی در پایان خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی استان با اداره کل منابع طبییعی خراسان جنوبی برای اجرای موفق طرح مردمی کاشت ۱۶ میلیون درخت در طی چهار سال در این استان شد.

کد خبر 1736659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha