دانش آموزان خوانساری خواندن قرآن را جشن گرفتند/ همکاری مدارس با کانون های مساجد

مدیر آموزش و پرورش خوانسار گفت: دانش آموزان اول ابتدایی این شهرستان مهارت و توانایی خواندن قرآن خود را جشن گرفتند.

«مرتضی گرجی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به توانایی قرائت قرآن توسط دانش آموزان ابتدایی اظهارداشت: کلاس اولی ها پس از گذشت بیش از 60 روز سال تحصیلی توانایی خواندن و نوشتن را کسب کرده که یکی از این مهارت ها، خواندن قرآن است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوانسار افزود: بر اساس برنامه ریزی آموزگاران و مدیران مدارس، با همکاری خانواده ها آنان این مهارت را جشن می گیرند.

وی یادآورشد: غالبا این افتخار و مراسم در مساجد و آستان مقدس امامزادگان برگزار می شود که جنبه معنوی داشته و زمینه ساز جذب آنان مراکز دینی می شود.

گرجی قرائت قرآن، شعر خوانی و دعا و مناجات را از ابعاد این برنامه اعلام کرد و اذعان داشت: متناسب با شرایط مدرسه و کلاس درس، محتوا برای آن تعریف و اجرا خواهد شد.

وی تقویت ارتباط بین منزل، مسجد و مدرسه را از ضرورت های تربیتی بیان کرد و یادآورشد: مدرسه می تواند این ارتباط را معرفی و دانش آموزان را برای حضور در مراکز دینی ترغیب کند.

همکاری مدارس با کانون های مساجد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوانسار همچنین به همکاری های مشترک بین مدارس و کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و گفت: این تعامل زمینه ساز جذب به مسجد و انجام فعالیت های دینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان عضو کانون های مساجد در مدرسه تشویق می شوند و مدیران کانون های فرهنگی و هنری نیز با مسئولان آموزشگاه ها در فعالیت های فرهنگی همکاری دارند.

کد خبر 1736768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha