مساجد از پایگاه های مهم قدرت فرهنگی هستند

جمال پور در جمع مدیران کانون های تخصصی خواهران استان آذربایجان شرقی، مساجد را از مهمترین پایگاه‌های قدرت فرهنگی جامعه توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «میکائیل جمال پور» رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی در نخستین کارگاه آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران که در سالن اجتماعات شهرداری مرکزی تبریز برگزار شد، با اشاره به نقش مهم مساجد در طول تاریخ اظهار کرد: مساجد از پایگاه‌های مهم قدرت فرهنگی هستند و در طول تاریخ همواره شاهد نقش محوری بانوان دراین مولفه قدرت و شاهد نقش آفرینی موثر و ارزشمند زنان در این پایگاههای عبادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بوده ایم.

وی ادامه داد: قیام ملت ایران علیه ظلم و استبداد رژیم شاهنشاهی به دلیل حضور کمرنگ بانوان متاسفانه در سال ۱۳۴۲ به  پیروزی نرسید، اما در سال ۵۷ بانوان با حضور مؤثر و دوشادوش مردان  توانستند در پیروزی انقلاب اسلامی نقش سازنده ای داشته باشند و همین روحیه انقلابی زنان ایرانی و آثار آن در هشت سال دفاع مقدس نیز اهمیت نقش بانوان را در رویدادهای فرهنگی جامعه آشکار می سازد.

استاد حوزه و دانشگاه تبریز اخلاق حسنه وحسن تعامل با مخاطبین مسجدی را از مهمترین مؤلفه ها یلازم برای جذب در مساجد عنوان کرد و گفت: بهره گیری از فن‌آوری های نوین، ادبیات بروز، آشنایی با مولفه ها ی جدید مخاطب شناسی لازمه جاذبه آفرینی برای حضور خانواده ها و در رأس آن مادران و بانوان به مساجد است که کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی بانوان می توانند در این خصوص نقش ممتازی داشته باشند.

رییس دانشگاه پیام نوراستان آذربایجان شرقی با اشاره به هجمه های مختلف دشمنان علیه نظام زن وخانواده و نظام تعلیم و تربیت تصریح کرد: بانوان مسجدی و کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی خواهران می توانند با نقش موثر و سازنده خود از طریق ایجاد  و تقویت پل های ارتباطی قوی بین خانه مسجد و مدرسه در خنثی کردن هجمه ها و توطئه های دشمنان ایفای نقش نمایند.

 وی یادآور شد: فعالیت هایی که از طریق شبکه بانوان مسجدی انجام می گیرد؛ می تواند به بهترین شکل ممکن در تقویت باورهای دینی و پر کردن خلاءهای اعتقادی جامعه همچنین گفتمان سازی فرهنگ و باورهای دینی بالاخص در میان کودکان و نوجوانان موثر باشد.

گفتنی است، مدیران کانون های فرهنگی هنری تخصصی خواهران در این دوره آموزشی با اهمیت نقش و جایگاه زن در منظومه اندیشه اسلامی اساس کار و راهبردهای مدیریت فرهنگی، کار تشکیلاتی و مولفه های نظام زن و خانواده آشنا شدند.

کد خبر 1736789

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha