چالش‌های اقلیمی و شکوفایی «اقتصاد سبز» در مالزی

رئیس بانک مرکزی مالزی گفت: پیشرفت‌های مالزی در اقتصاد اسلامی، سکوی پرش مهمی برای رشد و گسترش اقتصاد سبز فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «thestar»، «عبدالرشید غفور»، رئیس بانک مرکزی مالزی می‌گوید که پیشرفت‌های مالزی در اقتصاد اسلامی، سکوی پرشی مهمی برای رشد و گسترش اقتصاد سبز فراهم کرده است.

به گفته رئیس بانک «نگارا»، مالزی با یک اکوسیستم مالی اسلامی کامل، فعالان پویا و انعطاف‌پذیر، محصولات متنوع و زیرساخت‌های توانمند جامع به خوبی آماده است تا نقش مهمی در رفع نیازهای مالی چالش‌های آب و هوایی ایفا کند.

وی افزود: ما برنامه آب و هوا را نه تنها به عنوان یک چالش مبرم، بلکه به عنوان یک فرصت برای رشد می بینیم.

غفور همچنین گفت: مالزی از طریق نقشه راه ملی انتقال انرژی، نقشه راه اقتصاد و فناوری هیدروژن و طرح جامع صنعتی جدید، گام‌های مشخصی برمی‌دارد که ما را قادر می‌سازد تا شیوه‌های پایدار را در سراسر اقتصاد پیش ببریم.

رئیس بانک مرکزی مالزی در سخنرانی برای هشتمین کنفرانس احزاب در امارات گفت: این نقشه راه با یک انتقال اقلیمی عادلانه و منظم سازگار است.

عبدالرشید تاکید کرد که برای استفاده کامل از پیشنهاد مالی اسلامی، «مدیریت مبتنی بر ارزش» در سال ۲۰۱۸ برای تقویت تلاش‌ها به منظور گنجاندن عناصر پایدار در امور مالی پیشنهاد شد.

وی افزود: از آن زمان به بعد، این صنعت با همکاری بانک نگارا، دستورالعمل های دقیق را برای انجام ارزیابی های زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی به طور دقیق صادر کرده است.

«مدیریت مبتنی بر ارزش» با تلاش‌های گسترده‌تر برای ارتقای شیوه‌های بانکی و مالی همه مؤسسات مالی - اسلامی یا غیر اسلامی با هدف رسیدگی به چالش‌های معاصر در جهان، از جمله شرایط اضطراری آب و هوا، یکپارچه شده است.

رئیس بانک مرکزی مالزی گفت: برای بانک نگارا، آماده‌سازی اقتصاد و سیستم مالی برای مقاوم‌تر شدن در برابر آب و هوا نه تنها مطابق با تعهدات ما برای ارتقای ثبات مالی است بلکه برای رشد پایدار اقتصاد مالزی نیز مفید و ضروری است.

وی افزود: تطبیق موثر و هماهنگ برنامه های اقتصاد اسلامی توسط دولت بسیار مهم است و این یک شرط کلیدی برای بهره مندی مالزی از فرصت های ارائه شده توسط اقتصاد سبز است.

به گفته غفور این امر می‌تواند با کاهش ریسک‌های استراتژیک و سیاست‌گذاری برای سرمایه‌گذاری در بخش اقتصاد سبز و مشارکت بین بخش‌های دولتی و خصوصی محقق شود که به معنای مشاغل با مهارت بیشتر، درآمد پایدارتر و بالاتر و همچنین رفاه کلی مشترک است.

کد خبر 1737045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha