۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای موسسات فرهنگی اصفهان اختصاص یافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اقتصاد فرهنگ و هنر گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در حوزه فرهنگ و هنر استان اصفهان پیش بینی شده است.

«علی تمنایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به تسهیلات اشغالزایی و ایجاد شغل در مراکز و موسسات فرهنگی و هنری اشاره کرد و اظهارداشت: هر ساله بر اساس ظرفیت استانی سهمیه اشتغال به فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص می یابد که سهم امسال ۱۵۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: موسسات، مراکز و آموزشگاه های واجد شرایط می توانند با ایجاد اشتغال از این فرصت تسهیلات استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر یک نفر اشتغال ۳ میلیارد ریال وام اختصاص می یابد، تصریح کرد: تقاضای موسسات با ثبت در سامانه اشتغال و بررسی پرونده ها در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی و متناسب با شرایط توزیع می شود.

تمنایی ایجاد اشتغال در حوزه فرهنگ و هنر را یک فرصت درآمدی و توسعه اقتصادی بیان کرد و اذعان داشت: اقتصاد فرهنگ و هنر در سال های اخیر روبه رشد بوده و درآمدزایی در این عرصه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: دولت با ارائه خدمات مثل تسهیلات، بیمه هنرمندان و معافیت های مالیاتی به فعالان فرهنگی و هنری امکان درآمدزایی و  اشتغال داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ایجاد درآمدپایدار را یکی از دغدغه های موسسات فرهنگی و هنری عنوان کرد و گفت: اشتغال زایی و توانایی کسب درآمد مانع وابستگی آن ها شده و به تداوم فعالیت ها کمک می کند.

وی به توسعه و ترویج طرح های فرهنگی و هنری را مستلزم منابع مالی دانست و یادآورشد: طرح ها با بررسی در کارگروه های تخصصی مورد حمایت قرار می گیرند ولی تاکنون اعتباری توزیع نشده است.

کد خبر 1737174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha