امربه معروف در بدنه دولت جدی گرفته شود

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه عفاف و حجاب نمادی از امر به معروف است، گفت: برای اصلاح جامعه در بحث بد حجابی و کشف حجاب باید امربه معروف از کارکنان دولت آغاز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران در نشست تخصصی دبیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان های استان با بیان اینکه بزرگترین معروف عدالت است، اظهار کرد: ایجاد عدالت بزرگترین ماموریت امام زمان(عج) است.

امربه معروف در بدنه دولت جدی گرفته شود

وی با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر تکلیف فردی و شخصی است، افزود: فرد مسلمان باید مروج معروف باشد و در زدودن منکرات نیز سهیم باشد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به وظیفه نظام مقدس جمهوری اسلامی در اجرای امربه معروف و نهی از منکر، گفت: کسی که از نظام حقوق دریافت می کند باید برای زدودن منکرات در جامعه و بدنه حکومت تلاش کند.

وی به رانت و فساد اداری به عنوان منکر یاد کرد و فزود: دولت باید  در بدنه حکومت زمینه زدودن فساد اداری و رانت نظیر رانت در واردات چای را فراهم کند.

حجت الاسلام محمدی لائینی اضافه کرد: دولت باید بد حجابی و بد پوششی را در مجموعه دستگاه های دولتی اصلاح کند، کارکنان مجموعه دولت باید رعایت حجاب داشته باشند اگر خودشان عامل نباشند نمی توانند اصلاح جامعه را رقم بزنند.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل وزارتخانه امربه معروف و نهی ازمنکر، گفت: ستاد امربه معروف و نهی از منکر پشتوانه اجرایی و قانونی دارد از این اهرم قدرت قانونی باید برای امربه معرو ف و نهی از منکر استفاده شود.

امربه معروف در بدنه دولت جدی گرفته شود

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد:مدیران ادارات و دستگاه های اجرایی باید نسبت به پشتوانه قانونی ستاد امربه معروف و نهی از منکر توجیه شوند تا شاهد مبارزه با منکرات در جامعه باشیم.

وی با اشاره به هنجارشکنی ها و دهن کجی هایی در سطح معابر عمومی خواستار توجیه هنجارشکنان برای رعایت عفاف و حجاب شد.

حجت الاسلام محمدی لائینی برحضور میدانی در مدارس و آموزش و پرورش برای تبیین امربه معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: معتقدیم دانش آموزان از دو جناح خانواده و مدرسه الگوپذیری دارند باید با تبیین معروفات بین اولیای خانه و مدرسه زمینه تربیت دینی دانش آموزان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه مردم ما دین دار و دلداده ائمه اطهار(علیهم السلام) هستند، گفت: مردم ما ملت امام حسین(ع) هستند باید با استفاده از فطرت همین مردم مبارزه جدی با منکرات را داشته باشیم.

کد خبر 1737334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha