آنچه هنرمندان خراسان جنوبی از رییس سازمان سینمایی خواستند

سینماگران و فیلم سازان خراسان جنوبی در نشستی با رئیس سازمان سینمایی کشور درخواست ها و انتظارات خود را بیان کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، نشست صمیمی رئیس سازمان سینمایی کشور با هنرمندان عرصه سینمایی خراسان جنوبی شامگاه (14 آذر) در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار و بخشی از دغدغه های فیلمسازان بیان شد.

در این نشست چندین ساعته ابوالفضل حسن‌پور – یکی از فیلمسازان خراسان جنوبی گفت: سینمای جوان در بیرجند نیاز به ساماندهی دارد و باید بودجه اختصاصی برای جوانان و فیلمسازان استان که با این مجموعه همکاری دارند در حوزه نشر در نظر گرفته شود.

وی افزود: در باب موسسات سینمایی نیز درخواست داریم این مراکز با نگاه استانی دیده شوند.

این فیلمساز با بیان اینکه کارت‌های صلاحیت تدریس نیاز به تسهیل دارد و وام خرید تجهیزات نیاز است تا فیلمسازان بتوانند برای تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی با توجه به توطئه‌های مختلف، تولید داشته باشند، گفت: باید از تولیدات مستند بومی حمایت شود، همچنین بیمه هنرمندان سینما ضروری است.

زمانی یکی دیگر از فیلمسازان هم گفت: شهرستان‌هایی مانند بیرجند که فرصت و مجال و امکانات کافی برای پیشبرد اهداف هنری نداشته اند انتظار حمایت ویژه دارند باید بودجه‌ای اختصاص یابد تا از هنرمندان کشوری در استان دعوت کنیم و از فرصت حضور هنرمندان بهره‌مند شویم.

حسین واحدی مدیر امور سینمایی حوزه هنری بیرجند هم در این جلسه با بیان اینکه خراسان جنوبی سه سینما دارند که به نوعی مظلوم هستند  و نیاز به حمایت بیشتری دارند، افزود: در استان به حمایت ادارات نیاز داریم، همچنین از طریق وزارتخانه و بحث کارت سینما برای ادارات نیاز به مساعدت داشته و در بحث تجهیزات نیاز به ارتقا داریم.

مهدوی - عضو خانواده سینمای خراسان جنوبی و دانش آموخته سینما  هم در این نشست گفت: در حوزه آموزش نیاز به تقویت تجهیزات و امکانات داریم چراکه ظرفیت و پتانسیل به لحاظ فیلم‌نامه و محتوا در استان وجود دارد مفاخر و بزرگان زیادی داریم و از طرفی اقلیم و جغرافیا برای فیلمسازی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: در سینمای جوان تنوع آموزشی می‌تواند خروجی بسیار خوبی داشته باشد.

عمیدیان - عضو انجمن سینمای جوان و فیلمساز خراسان جنوبی هم افزود: هم ظرفیت و مفاخر زیاد و هم فیلمسازان خوبی در استان داریم اما چرا نتوانسته‌ایم تاکنون فیلم سینمایی تولید کنیم.

وی گفت: در بخش تجهیزات نیاز به کمک داریم تا وقتی زیرساخت فراهم نیست نمی‌توان کاری کرد، همچنین کارگاه‌های آموزشی نیاز داریم تا حداقل ماهی یکبار استاد درجه یک حضور داشته باشد.

داوود شیخ یکی از تهیه کنندگان صدا و سیمای خراسان جنوبی افزود: استعدادهای خیلی خوبی در استان وجود دارد امکانات و شرایط باشد طرح و حرف هم زیاد است.

واحدی‌فر مدیر موسسه ثمین فیلم خاوران هم افزود: موسسه ما جشنواره ایران جوان بمان را برگزار کرد ثبت نام اینترنتی داشتیم و کارهای متفاوتی از استان های مختلف آمد اگر این جشنواره کشوری در استان برگزار شود اتفاق مثبتی خواهد بود.

وی افزود: سریال هشت قسمتی مصوب کردیم که هفته دیگر برای تصویربرداری می‌رویم خواهش داریم از کارهای تلویزیونی را حمایت کنید چون اینکار بحث گردشگری بوده و هویت استان را نشان می دهد.

عبدالهی یکی از مستندسازان استان در این نشست با بیان اینکه اتفاقات و رویدادهای خوبی در سینمای مستند در سطح استان، ملی و فراملی افتاده است، گفت: در حال حاضر سه فیلم در جشنواره های معتبر کشور وجود دارد و جشنواره ای نبوده در سطح ملی که استان ما حضور نداشته باشد، صنف ما خوب دیده نشده است.

وی گفت: در یک جشنواره با حضور دو فیلم جایزه گرفتیم که در آمریکا بارها اکران شد.

 رادنیا مدیر هنرستان هنرهای زیبای بیرجند هم در این نشست گفت: رشته سینما در هنرستان در بیرجند قدمت زیادی ندارد ۳۰ نفر فارغ تحصیل شدند و ۵۰ نفر در حال تحصیل هستند. آنچه می تواند در حمایت از دختران داشته باشید بسته های تشویقی در نظر بگیرید فیلم ها خریداری شود.

رادنیا با بیان اینکه تجهیزات سینمایی گران قیمت است و در منطقه کم برخوردار قرار داریم، گفت: کارگاه‌های آموزشی به صورت مستمر و رایگان مدنظر قرار بگیرد آینده دختران رشته سینما اهمیت زیادی دارد و عدم توجه موجب کمرنگ شدن آنان خواهد شد.

کد خبر 1737394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha