درخشش قاری آران و بیدگلی در مسابقات سراسری قرآن کارکنان فراجا

فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل از کسب رتبه دوم رشته «اذان» بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه انتظامی جمهوری اسلامی ایران توسط قاری آران و بیدگلی خبر داد.

سرهنگ غلامرضا هاشمی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: بیست‌ و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه انتظامی جمهوری اسلامی ایران آذرماه جاری در قم برگزار شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل افزود: در این دوره از مسابقات قرآنی «مجید ملک‌پور آرانی» قاری ممتاز قرآن و مؤذن آران و بیدگلی رتبه دوم کشوری در رشته «اذان» این مسابقات را به خود اختصاص داد.

هاشمی زاده ادامه داد:  در این رقابت ها ۳۰۰  نفر از نخبگان قرآنی انتظامی کشور با هم به رقابت پرداختند که در نهایت ۶۰ نفر توانستند رتبه‌های برتر هر رشته را کسب کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل افزود: این مسابقات در رشته‌های حفظ کل و حفظ ۲۰، ۱۵، ۱۰ جزء و حفظ ۵ جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، درک مفاهیم و اذان به صورت جداگانه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

هاشمی زاده گفت: تمامی منتخبین این دوره به مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح سراسر کشور که بهمن امسال به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهر مقدس مشهد برگزار خواهد شد معرفی می‌شوند.

درخشش قاری آران و بیدگلی در مسابقات سراسری قرآن کارکنان فراجا

«مجید ملک پور آرانی» از قاریان ممتاز عضو مجمع قاریان و حافظان آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) شهرستان آران و بیدگل است که در مسابقات مختلف قرآنی حائز رتبه های برتر منطقه ای، استانی و کشوری شده است.

کسب دو رتبه اول و دوم رشته اذان در مسابقات اوقاف و امور خیریه استان اصفهان طی سال های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ و کسب ۱۸ مقام استانی و کشوری در مسابقات فراجا طی سال های مختلف از جمله افتخارات این فعال قرآنی است.

وی همچنین در مرحله نهایی نهمین دوره مسابقات قرآنی اسرا که در سال ۹۹ توسط شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد، در رشته تلاوت تقلیدی سبک عبدالباسط بزرگسالان موفق به کسب رتبه نخست کشور شد.
 

مجید ملک پور، سال گذشته در بیست و هفتمین دوره مسابقات فراجا هم «رتبه دوم» رشته اذان را به خود اختصاص داده بود و امسال رتبه قبلی خود را در این مسابقات تکرار کرد.

کد خبر 1737421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha