از بلاگری تا ساخت مسجد

کیم با هدف ساخت جامعه ای مسلمان در کره جنوبی برای ساخت مسجدی در شهر خود با وجود همه مشکلات، تلاش می کند.

خبرگزاری شبستان- اصفهان: داود کیم از سال ۲۰۲۱ میلادی قصد ساخت مسجدی درشهر دانگورا دارد ولی با مخالفت اهالی آنجا رو به رو شده است به هر نحوی سازندگان مسجد را آزار می دهند یا با تروریست خواندن مسلمانان، خواهان اخراج آنها هستند.

وی در آخرین پست خود، می گوید که از آزار مردم برای جلوگیری از ساخت مسجد پس از سه سال خسته نشده و برای این کار، دو ماه است که به شغل ساخت و ساز روی آورده تا مسجد، را خود بسازد و برای تحقق هدف اش که ساخت جامعه ای اسلامی است، تلاش کند.

داوود کیم، جوان کره ای که از سال ۲۰۱۳ میلادی اهل موسیقی و فعال در آن بود و در سال ۲۰۱۹ هنگامی که در اندونزی برنامه کنسرت  اجرا می کند، حجاب زنان و دختران مسلمان سبب توجه وی می شود، پس درباره قرآن و  اسلام  و احکام آن مطالعه می کند و اسلام می آورد.

وی پس از اسلام آوردن، در صفحات یوتیوب اش با ۴.۸ میلیون فالور و اینستگرام اش با ۱.۳ میلیون فالور به تبلیغ اسلام و مظاهر آن در کره جنوبی  روی آورده است.

از بلاگری تا ساخت مسجد

این فعال مجازی از همان ابتدای اسلام آوردن، از مدافعان فلسطین شد و برای کمک به آن کمپین راه اندازی کرد و پس از طوفان الاقصی کلیپ های متعددی برای روشن شدن داستان فلسطین برای مردم کره ساخته است و ازمعرفی کالاهای اسرائیلی  با هدف تحریم آنها نیز غفلت نکرده است

فعالیت این شخص، به گفته خودش در مجازی سبب شده که پلیس کره جنوبی وی را احضار کند و مجبور نماید برخی از پست های ضد اسرائیلی خودش را حذف کند.

خبرگزاری رسمی یونهاپ کره جنوبی با انتشار گزارشی از گسترش اسلام‌ هراسی در این کشور خبر داد  که در آن، به اختلاف بر سر ساخت اماکن مذهبی اسلامی نیز اشاره کرد.

از بلاگری تا ساخت مسجد

بر اساس گزارش انجمن مطالعات خاورمیانه از سال ۱۹۷۶ تا کنون در کره جنوبی، دست‌کم ۱۵۰ مسجد از جمله نمازخانه های کوچک در سراسر کشور، ساخته شده است.

انجمن مطالعات خاورمیانه جمعیت مسلمان  امروزه مردم کره جنوبی را حدود ۲۰۰ هزار نفر بیان می کند  که حدود ۷۰ یا ۸۰ درصد آنها را خارجی تخمین می زند.

کره جنوبی حدود ۵۶ میلیون نفر دارد که حدود نیمی از مردم آن اظهار کردند  که هیچ ترجیح مذهبی نداشته و فاقد سازوکار دینی هستند وحدود ۲۹ درصد مردم مسیحی شدند و ۲۳ درصد مردم این کشور، بودایی مذهب  هستند. /

کد خبر 1737575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha