افتتاح مسجد و مجموعه مطالعات اسلامی در دانشگاه «آبوجا»

سلطان سوکوتو، مسجد و مجتمع مطالعات اسلامی را در دانشگاه آبوجا افتتاح کرد و از مسلمانان خواست تا در فعالیت‌های مشابه شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « blueprint»، سلطان سوکوتو، الحاجی محمد سعد ابوبکر سوم، مسجد و مجتمع مطالعات اسلامی در دانشگاه آبوجا را افتتاح کرد و از مسلمانان خواست تا در فعالیت‌های مشابه شرکت کنند.

سلطان سوکوتو در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه گفت: امروزدر آبوجا، نه تنها این مسجد را راه اندازی کردیم، بلکه متعهد به تأمین مالی و نگهداری آن نیز هستیم.

وی افزود: ما از مجمعه مطالعات اسلامی برای پیشبرد پروژه‌های دانشگاهی و فراتر از آن حمایت مالی خواهیم کرد.

وی در مورد جمع آوری کمک های مالی تاکید کرد: ما نمی توانیم تنها به دولت برای انجام چنین پروژه‌هایی تکیه کنیم و مردم می‌توانند کمک بزرگی برای پیشبرد پرژه‌های دینی و مذهبی انجام دهند.

پروفسور «عبدالرشید»، معاون آموزشی دانشگاه مطالعات اسلامی، اظهار داشت: امروز یک مناسبت مهم است و باید از وزارت مطالعات اسلامی که پیشگام چنین ابتکاراتی است، تشکر کنیم.

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم الگویی برای سایر بخش‌ها برای ترویج دین و فرهنگ اسلامی باشیم.

«موسی اولافه»، رئیس گروه مطالعات اسلامی توضیح داد که تصمیم‌گیری برای ساخت این بناها از سه سال پیش آغاز شد.

وی افزود: ما تصمیم گرفتیم این پروژه را با جمع آوری کمک های مالی تقویت کنیم، زیرا به ساختارهای بیشتری برای تکمیل آنها از جمله دفاتر کارمندان، کلاس‌های درس، سالن سخنرانی، کتاب های کتابخانه، رایانه‌ها و غیره نیاز داریم.

اولافه تصریح کرد که وجود مراکز دینی و مذهبی برای اشاعه فرهنگ اسلامی در سراسر نیجریه لازم و ضروری است و افتتاح دانشگاه مطالعات اسلامی می‌تواند گام بزرگی برای آغاز این مسیر باشد.

کد خبر 1737944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha