استقبال «الازهر» از تصویب قانون جرم‌انگاری قرآن سوزی در دانمارک

«الازهر» مصر از قانون اخیرا تصویب شده توسط پارلمان دانمارک که سوزاندن قرآن کریم را به عنوان جرم تلقی می کند استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «ahram»، «الازهر» مصر از قانون اخیرا تصویب شده توسط پارلمان دانمارک که سوزاندن قرآن کریم را به عنوان جرم تلقی می کند استقبال کرد.

الازهر در بیانیه ای این اقدام را قابل ستایش و قدردانی توصیف کرد و افزود که این اقدام به تلاش ها برای نقض حقوق مسلمانان و حمله به مقدسات آنان پایان می دهد.

بیانیه الازهر همچنین این قانون را گامی در جهت کاهش شدت سخنان نفرت‌انگیز ضد مسلمانان دانست و تاکید کرد که چنین اقداماتی می‎تواند منجر به ترویج رعلیت حقوق شهروندی، صلح اجتماعی و صلح جهانی شود.

الازهر ابراز امیدواری کرد که تصویب این قانون سایر کشورهای اروپایی را که شاهد حوادث مشابه بوده اند تشویق کند تا قوانینی را تصویب کنند که توهین به ادیان و مقدسات مذهبی را ممنوع می کند.

اخیرا دانمارک و سوئد محل اعتراض‌های گسترده به دلیل سوزانده شدن نسخه‌های قرآن بوده‌اند که مهم‌ترین آن در ماه ژوئیه در مقابل نمایندگی‌های دیپلماتیک مسلمانان و اعراب در دانمارک رخ داد.

این حوادث باعث تشدید تنش با کشورهای عربی و مسلمان شد که خواستار اقدام علیه نفرت مذهبی بودند.

مصر در اعتراض به این اقدامات، سفیر دانمارک در این کشور و کاردار سفارت سوئد در قاهره را احضار کرد. سایر کشورهای عربی نیز از این روند پیروی کردند.

دولت دانمارک هم این آتش‌سوزی‌ها را به عنوان «اقدامات تحریک‌آمیز و شرم‌آور» محکوم کرد.

روز پنجشنبه، پارلمان دانمارک قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن رفتار نامناسب با متون مقدس جامعه مسلمانان جرم انگاری می‌شود.

این لایحه با ۹۴ رای موافق در مقابل ۷۷ رای مخالف در پارلمان ۱۷۹ نفره دانمارک که به «فولکتینگ» نیز معروف است، به دست آورد.

کد خبر 1738090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha