اجلاس استانی نماز با تمرکز بر نقش «مدرسه، مسجد و دانشگاه» در یاسوج برگزار می‌شود

مدیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری اجلاس استانی نماز به میزبانی شهری یاسوج در کتابخانه حضرت آیت الله ملک حسینی (ره) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «رضا قاسمی» امروز در نشست خبری اجلاس استانی نماز در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: نماز به عنوان زیباترین تجلی عبادت و برترین فریضه الهی محسوب می‌شود که خداوند برای سعادت و رستگاری انسان مقرر کرده است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد نماز را آرامش بخش دلها دانست و گفت: هیچ قلبی بدون راز و نیاز و ارتباط با خداوند آرامش پیدا نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: نماز محصول خوبی ها و دلدادگی عبد و معبود و بهترین بازدارنده انسان از منکرات و مصداق رعایت حقوق انسان ها است.

حجت الاسلام قاسمی ضمن تاکید بر اینکه همه جنایت های امروز در کشورهای مختلف به دلیل بی تفاوتی به امر و مسئله نماز است، ادامه داد: اجلاس نماز هرساله با پیام مقام معظم رهبری و سخنرانی یکی از روسای قوا در یکی از استان ها برگزار می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: دی ماه امسال اجلاس  کشوری نماز با حضور رئیس جمهور و با پیام مقام معظم رهبری در استان زنجان برگزار خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه رویداد فرهنگی و معنوی نماز فضای عطرآگین در کشور ایجاد می کند، بیان کرد: به تبع اجلاس کشوری نماز، اجلاس استانی نماز استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۲ آذر ماه جاری در کتابخانه مرحوم حضرت آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی (ره) با حضور مسئولان استانی برگزار می شود.

حجت الاسلام قاسمی معرفی و تجلیل از افرادی که در طول سال در زمینه نماز همکاری دارند را از برنامه های این اجلاس دانست و ادامه داد: در این اجلاس خبرنگاران، دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی و سایر افراد فعال در حوزه نماز تجلیل می شوند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد نشر محتوا در فضای مجازی با موضوع نماز را یک ضرورت دانست که دستگاه های مختلف به ویژه فرهنگی باید در این راستا همت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بحث دانش آموزان در اجلاس استانی نماز باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد دانش آموزان با اسرار و افکار نماز آشنا شوند و در نماز جمعه و احکام و آموزش آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام قاسمی تاکید کرد: بحث دانشگاه به عنوان یکی از مراکز تعلیم و تربیت نیازمند توجه بوده و برابر اسناد بالادستی ستاد اقامه نماز باید به شکل های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد مساجد را یکی از مکان های مهم برای نماز دانست و تاکید کرد: ائمه جمعه و جماعات، کانون های فرهنگی و هنری مساجد، هیئت های مذهبی و هیئت امنا باید مورد توجه قرار گیرند که فعال ترین این گروه ها تجلیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه شعار امسال اجلاس کشوری و استانی نماز «نماز، نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» است، افزود: برای اجرایی کردن این شعار باید همه توان خود را به کار بگیریم.

حجت الاسلام قاسمی در پایان این نشست از نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، ائمه جمعه و جماعات در شهرستان های استان و دیگر مسئولان فرهنگی در استان که جهت اقامه فریضه نماز تلاش می کنند، تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 1738601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha