ایتالیا: شهردار ضد اسلام «مونفالکونه» عبادت مسلمانان را ممنوع کرد

رسانه‌های ایتالیایی گزارش دادند که بسته شدن دو مرکز جامعه اسلامی و نمازخانه در منطقه «مونفالکونه» در استان «گوریتزیا» در شمال شرقی ایتالیا، مسلمانان این منطقه را ناامید و خشمگین کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، رسانه‌های ایتالیایی گزارش دادند که بسته شدن دو مرکز جامعه اسلامی و نمازخانه در منطقه «مونفالکونه» در استان «گوریتزیا» در شمال شرقی ایتالیا، مسلمانان این منطقه را ناامید و خشمگین کرده است.

به گزارش روزنامه «ایل پیکولو»، شهردار «آنا ماریا سیسینت» که با حزب راستگرای «پوپولیست» همکاری می کند دستور داد تا مراکز اسلامی در این منطقه تعطیل شوند و برگزاری نماز در برخی مکان‌های عمومی برای مسلمانان را ممنوع کرد.

«فیوریو هونسل»، سیاستمدار جناح چپ ایتالیا، خاطرنشان کرد که تصمیم شهردار «مونفالکونه» برای تعطیلی مراکز اسلامی، ناقض اصلی‌ترین موارد قانون اساسی است.

روزنامه «لا رپوبلیکا» با تیترهای «شهردار ضد اسلام، عبادت را ممنوع کرد» و «روحانیون مسیحی و مسلمان با هم متحد هستند» اقدام شهردار «مونفالکونه» را یک اقدام ضد اسلامی توصیف کرد و آنها را زیر سوال برد.

دو کشیش کاتولیک به نام‌های «فلاویو زانتی» و «پائولو زوتیون» نیز در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از بسته شدن مراکز اسلامی در این منطقه از ایتالیا اعلام کردند، آزادی عبادت ارزشی است که باید به آن احترام گذاشت.

«عبدالمجید کنانی» از رهبران اسلامی «مونفالکونه» از جامعه مسلمانان این شهر خواست تا روز 23 دسامبر (سه شنبه 2 دی) در یک تجمع مسالمت آمیز اعتراض خود را به این تصمیم نشان دهند.

اعضای جامعه اسلامی «مونفالکونه» اعلام کرده‌اند که در این تجمع مسالمت آمیز از مقامات درخواست خواهند کرد تا در مورد تعطیلی مراکز اسلام تجدید نظر کنند، در غیراینصورت با شکایت مسلمانان از راه‌های قانونی مواجه خواهند شد.

کد خبر 1738652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha