لرستان نیازمند اشتغال پایدار است

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: نیاز اساسی استان اشتغال پایدار است، اشتغالی که بتواند جوانی جمعیت را رقم بزند و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، امروز(۲۲ آذر) در جلسه بررسی بسته‌های پیشنهادی استان در قالب قرارگاه اشتغال به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه در ۲۷ شهریور ۹۹ طی سفری که به وزارت کار داشتیم، اظهارداشت: در این سفر در خواست ما این بود که شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، صندوق بیمه های تامین اجتماعی و هلدینگ های بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگی فولاد و ۲ بانک مرتبط با وزرات تعاون این وزارت خانه را که توانا برای ورود به استان لرستان و کاهش نرخ بیکاری در استان که است و می تواند صنعت، کشاورزی، دامپروری وگردشگری را در استان احیا کند، از وزیر درخواست شد که این اقدامات صورت گیرد و یک ماه بعد گروهی از وزارت کار به استان آمدند و سفر به جاهای مختلف استان سفر کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: در دولت کنونی وضعیت به شکل دیگری شده است، توجه به استان هایی که عقب ماندگی بیشتری  دارند و از توسعه نامتوازن رنج می برند از سیاست دولت انقلابی است و باید سازو کاری صورت گیرد که تلاش ها به نتیجه برسد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی  ادامه داد: از مصوبات آن جلسه این بود که معاونین وزیر کار به همراه هیئتی به استان لرستان سفر نمایند و بر اساس گزارش مکتوب با دستگاه های مرتبط طرح های یاد شده را بررسی نمایند، طرح های نمیه تمامی که توسط این وزارت خانه در استان لرستان باقی مانده است تکمیل شود ولی عمر دولت اقتضا نکرد و در مسیر مباحث دیگری قرار گرفت.

وی اظهارکرد: اکنون نیز باید طرح های نیمه کاره تکمیل شود واحدهایی که نمیه فعال هستند نسبت به فعالیت کامل آنها اقدام صورت گیرد.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه آن زمان چون یک سال از عمر دولت باقی مانده بود، بحث این بود نسبت به واحد های جدیدی که در یک سال می توانند به بهره برداری برسند مانند صنایع تبدیلی در محصولات باغی و کشاورزی و دامپروری و ایجاد مشاغل خانگی موافقت به عمل آید و همچنین نسبت به احیا واحد صنعتی که کامل تعطیل شده بررسی صورت گیرد، گفت: در کلیه بندهای یادشده کلیه صندوق ها و بانک های مرتبط با وزارت تعاون موظف به همکاری هستند.

وی با بیان اینکه اینها نکات مصوب مربوط به جلسه شهریور ماه سال ۹۹ ۱۳ بوده است که دو هفته بعد مسئولان به هرستان های نورآباد و چگنی و الیگودرز،  دورود و بروجرد رفتند و اقداماتی انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: اکنون وضعیت استان ما در شرایط خاصی قرار گرفته است و نیاز به اشتغال پایدار دارد، اشتغالی که جوانی جمعیت را رقم بزند و نیازمند این است که سبک و شیوه علوی، فاطمی و حسینی در استان شکل بگیرد و برخی رویدادهای استان های دیگر را جبران کند.

وی با بیان اینکه ارائه تسهیلات هم خوب است ولی جای نیاز اصلی را نمی گیرد، گفت: اشتغال پایدار نیاز لرستان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه استان لرستان ۳ درصد سنگ های تزیینی دنیا و ۲۸ درصد سنگ های تزیینی کشور را دارد، گفت: پس می شود در معادن کاری کنیم که کشور فقط متکی به نفت نباشد و متکی به فرآورده های دیگری باشد و باید تصمیماتی اتخاذ شود.

وی تاکید کرد: خروجی جلسه به صورت زمانبندی شده کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت باید به نتیجه برسد به گونه ای که  در پایان چهار سال وضعیت استان به شکل بهتری  مشهود باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در پایان به بحث انتخابات اشاره و عنوان کرد: در جامعه نیاز به امیدآفرینی داریم و ین مهم می تواند در بحث مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاثیر گذار باشد.  

کد خبر 1738749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha