مردم و مسئولان به درستی اهمیت حیاتی نظام آموزش و پرورش را درک کنند

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان با اشاره به اینکه معلمان پرورش‌دهندگان جواهر قیمتی نسل نوجوان، جوان و معماران آینده کشور هستند، گفت: مسئولان باید به خوبی اهمیت حیاتی دستگاه آموزش و پرورش را درک کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید شرف الدین ملک حسینی» امروز در آئین نمادین جشن استقبال از نومعلمان ماده ۲۸ استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: تعلیم و تربیت، از شئون الهی بوده و خداوند این موهبت را به پیامبران و اولیای خویش ارزانی فرموده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت:انسان نیز با پذیرش این مسئولیت، نام خود را در قالب واژه مقدس معلم ثبت کرده و این دست توانای معلم است که چشم انداز آینده انسان ها را ترسیم می کند.

وی با اشاره به صبغه تاریخی نقش معلمان در تغییر و تحولات بشری، افزود:معلمان در طول تاریخ جامعه بشری همیشه نقش آفرین بوده، به طوری که مسیر و سیر تاریخ را تغییر دادند.

آیت الله ملک حسینی یادآور شد:معلم ابتدا باید شخصیت رفتاری و علمی خودش بزرگ باشد تا بتواند شاگردانی بزرگ را در مکتب خودش پرورش دهد.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری معلمان را پرورش‌دهندگان جواهر قیمتی نسل نوجوان، جوان و معماران آینده کشور دانست و بیان کرد: مسئولان، تصمیم‌سازان، تصمیم‌گیران و آحاد مردم باید به خوبی و به معنای واقعی کلمه اهمیت حیاتی دستگاه آموزش و پرورش را درک کنند.

وی جامعه معلمان را از بهترین و شریف‌ترین قشرهای کشور دانست و با تشکر از زحمات این مجاهدان بردبار، سخت‌کوش و متعهد در همه شهرها و روستاهای استان، افزود: ارزش و اهمیت پرورش نسلی آگاه، عالم، اهل فکر و منطق، مومن، با اراده و برخوردار از اخلاق اسلامی و تعهدات ملی برای ساختن آینده کشور، با هیچ کار دیگری قابل مقایسه نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم مدرسه را کانون اصلی تحول در نظام آموزشی دانست و گفت: تحول در هر سطحی، از مدرسه و کلاس درس آغاز شده و عامل اصلی و کلیدی این تحول هم معلم است.

حسنعلی عزت خواه عبور از گردنه‌های سخت، دشوار و پیشرفت همه‌جانبه کشور را بدون کمک و ایفای نقش آموزش و پرورش و معلم غیرممکن دانست و افزود: مسئولان باید برای رشد و بالندگی کشور بیشتر از گذشته به نقش و جایگاه اثرگذار معلم و آموزش و پرورش اهمیت دهند و قدردان عظمت مجموعه تعلیم و تربیت باشند.

وی خطاب به نومعلمان، مسلح و مجهز شدن به سلاح ایمان، بصیرت و علم آموزی را در این برهه زمانی برای آنها لازم و ضروری برشمرد و گفت: تماس نزدیک معلم با دانش آموزان و نفوذی که بر آنها دارد نقش مهمی در سلامت فکری و روانی آنها ایفا می کند.

کد خبر 1738796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha