مازندرانی ها از ۱۴دی ماه به حج عمره مشرف می شوند

اسمعیلی چپی از شروع اولین اعزام عمره از استان مازندران از ۱۴ دی ماه سالجاری خبر داد.

عباس اسمعیلی چپی-مدیرکل حج و زیارت مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران با بیان اینکه بعد از ۸ سال وقفه عملیات اعزام عمره مفرده از تاریخ ۲۹ آذر ماه سال جاری آغاز خواهد شد، اظهار کرد: شروع اولین اعزام عمره از استان مازندران از ۱۴ دیماه خواهد بود.

وی افزود: برابر برنامه‌ریزی انجام شده در سال جاری مقرر است حدود ۷۰ هزار نفر تا ۱۰ اسفند ماه برای انجام اعمال عمره مفرده به سرزمین وحی اعزام شوند که در صورت افزایش مدت عملیات تا پایان ماه شوال این عدد تا بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیز افزایش خواهد یافت.

اسمعیلی چپی با اعلام اینکه سهم استان مازندران در ظرفیت فعلی ایجاد شده ۲۵ کاروان به ظرفیت ۳۱۸۹ نفر است، عنوان کرد: اولویت‌هایی که برای تکمیل ظرفیت‌های پیش‌بینی شده تعیین شده تا اولویت ۱۵۰ است که در صورت عدم مراجعه متقاضیان تا اولویت یاد شده، از اولویت‌های بعدی تا سقف ظرفیت خالی استان دعوت خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت مازندران اضافه کرد: زائرین برای دریافت شماره اولویت خود می‌توانند به سامانه umrah.haj.ir مراجعه و با وارد کردن کد ملی و شماره سند از اولویت خود مطلع شوند.

اسمعیلی چپی گفت: مدت اقامت زائرین ۵ روز در مدینه منوره و ۵ روز در مکه مکرمه و مبلغ هزینه سفر متناسب با گروه قیمتی در حدود ۴۱ الی ۴۵ میلیون تومان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سامانه فاخر از روز چهارشنبه ۲۲ آذر  ماه جهت ورود زائرین و گروه بندی آنها فعال خواهد شد و از روز پنجشنبه ۲۳  آذر ماه ثبت نام و انتخاب کاروان انجام امکان‌پذیر خواهد بود.

اسمعیلی چپی تصریح کرد: توزیع سهمیه به ترتیب امتیاز بین کارگزاران توزیع خواهد شد و عملیات رزرواسیون و ثبت نام قطعی زائرین، پس از تخصیص توسط واحد کارگزاران و ثبت نام و اعزام مطابق برنامه زمانبندی آغاز خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت مازندران اعلام کرد: با توجه به محدودیت اعزام عملیات پروازی جهت انتقال معتمرین از ۱۰ ایستگاه پروازی در سراسر کشور انجام می‌شود و ایستگاه پروازی شهدای ساری میزبان زائرین استان مازندران و گلستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه با توجه به محدود بودن ظرفیت اعزام نهادها و ارگان‌ها فاقد سهمیه می‌باشند و سهمیه تبعیت‌ها فعلاً نداریم، افزود: به زائرین تاکید می شود که جهت تهیه گذرنامه اقدام نمایند و گذرنامه زائرین حداقل ۶ ماه از تاریخ پرواز باید دارای اعتبار باشد.

اسمعیلی چپی تاکید کرد: از جمله اقداماتی که باید زائرین قبل از سفر انجام دهند، انجام واکسن مننژیت می‌باشد، چنانچه در سه سال گذشته جهت تزریق واکسن مننژیت اقدام کردند، نیاز به زدن واکسن مجدد ندارند، برای زائرین دو جلسه آموزشی و توجیهی پیش‌بینی شده است.

کد خبر 1738902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha