مجاهدت حاج قاسم در میان سرداران تاریخ اسلام منحصربفرد است

یکی از همرزمان حاج قاسم با اشاره به طول مجاهدت سپهبد سلیمانی گفت: کسی مثل او به اسلام خدمت و از مظلوم  در دنیا دفاع نکرده است؛ حتی از مشرک و کافر مستضعف هم دفاع و بخاطر مظلومیت دختران ایزدی گریه می‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی ابوالحسنی، پنجشنبه(۲۳ آذر) در همایش موکب‌داران چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم گفت: حاج قاسم را اولین بار سال ۶۰ در عملیات طریق القدس دیدم که فرمانده دو گردان کرمانی بود و هنوز ثارالله شکل نگرفته بود و آخرین بار دقیقاً دو روز قبل از شهادت بود.

مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه هر زبانی نمی‌تواند از شهید بگوید؛ افزود: حتی کرمانی‌ها و یا کسانی هم که در جبهه مقاومت بودند، عظمت حاج قاسم را درک نکردند و هر کسی تنها گوشه‌ای از وسعت شخصیت او را فهمید.

وی با استفاده از سخنان آیت‌الله حائری شیرازی درباره حاج قاسم تصریح کرد: در طول تاریخ اسلام، در میان سرداران سپاه اسلام و در همه سرزمین‌های اسلامی مثل حاج قاسم از نظر طول جهاد که ۴۰ سال بود، وجود ندارد.

ابوالحسنی با بیان اینکه از این جهت کسی مثل حاج قاسم به اسلام خدمت نکرده و کسی مثل او از مظلوم در دنیا دفاع نکرده است؛ افزود: او حتی از مشرک و کافر مستضعف هم دفاع و بخاطر مظلومیت دختران ایزدی گریه می‌کرد.

وی با افزودن این مطلب که مسیحیت در سوریه و عراق و..‌ به گفته کشیشان خودشان، مدیون حاج قاسم است؛ گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ مراسم در همان آمریکا که مسئول ترور حاج قاسم است برای بزرگداشت او برگزار شده و یا نصب تندیس او در پایتخت ونزوئلا و اخیرأ در بولیوی حاکی از توسعه نفوذ تفکر انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: اینکه حاج قاسم کرمان را برای تدفین انتخاب کرد زیرا هیچگاه ثارالله را از یاد نبرد و همیشه زیباترین صحنه‌های زندگی او با ثارالله رقم خورد.

ابوالحسنی در پایان خاطرنشان کرد: هر کس می خواهد در هر سنگری مجاهدت کند و مثل حاج قاسم باشد باید عین او که گفت من به عمرم شلاق می‌زنم، مجاهدت کند.

کد خبر 1738909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha