پیامدهای ناگوار طلاق متوجه فرزندان خانواده می شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری کل استان اصفهان با اشاره به ضرورت توجه به فرزندان طلاق، گفت: پیامدهای ناگوار طلاق متوجه فرزندان خانواده می شود.

«محمد محسنی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به تشکیل پرونده های طلاق در محاکم قضایی و جدایی زن و شوهر از همدیگر اشاره کرد و بیان داشت: اگر این خانواده دارای فرزند باشد، آسیب های آن به فرزندانش می رسد و آن ها دچار مشکل می شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری کل استان اصفهان افزود: فرزندان این خانواده ها نیازمند حمایت و رسیدگی در پیش از تشکیل پرونده، حین رسیدگی و پس از صدور حکم قضایی هستند.

وی ادامه داد: تدوین برنامه جامع برای مراقبت و ارائه برنامه برای این قشر پس از صدور حکم طلاق در پیشگیری از آسیب های اجتماعی حائز اهمیت بوده و نمی گذارد آنان دچار مشکلات زندگی در این اختلاف بشوند.

محسنی شمار پرونده های طلاق استان اصفهان را ۲۰ هزار مورد اعلام کرد و اذعان داشت: این پرونده ها منجر به صدور حکم شده که بخشی از آن خانواده ها دارای فرزند کوچک بوده اند.

وی یادآورشد: طلاق و جدایی زوجین تنها به خود آن ها مربوط نمی شود و افراد زیادی درگیر این موضوع می شوند.

لزوم سرمایه گذاری برای کاهش طلاق

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اصفهان پیشگیری از طلاق را مهم خواند و اظهارداشت: یکی از چالش های جدی جامعه طلاق و جدایی زوجین بوده که این موضوع به عدم گذشت در روند زندگی و یا عدم شاخت کامل قبل از برقراری عقد ازدواج است.

 وی با بیان اینکه جوانان نیازمند فراگیری مهارت های زندگی هستند، تصریح کرد: مهارت های همسرداری، فرزند داری و روابط اجتماعی از بروز اختلافات و طلاق پیشگیری می کند.

محنسی اضافه کرد: کارگاه های آموزشی پیش از ازدواج و مشاوره قبل از عقد می تواند در شناخت زوجین فراگیر و موثر باشد و نگذارد چالش برای زندگی آینده آن ها پیش بیاید.

کد خبر 1739002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha