دفاع مقدس یک نمایش واقعی از ایستادگی ملت مظلوم ایران بود

حبیبی، دفاع مقدس را یک نمایش واقعی از ایستادگی ملت مظلوم ایران دانست و با اشاره به مراسم وداع و تشییع شهدای گمنام در گیلان گفت: تدفین شهدای گمنام در محیط‌های عمومی نظیر پارک‌ها، تفرجگاه‌ها با هدف ایجاد یک محیط فرهنگی و معنوی جدید انجام می شود.  

حسن حبیبی، مدیر کل بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان به تبیین آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: فرهنگ ولایت مداری، فداکاری، مقاومت، خودباوری دینی و ملی، مقابله با تحریف حقایق و دستاوردهای دوران دفاع مقدس از سوی دشمنان و معاندین از جمله وظایف ما است.  

وی، دفاع مقدس را یک نمایش واقعی از ایستادگی ملت مظلوم ایران در مقابل تمام قدرت‌های جهانی عنوان کرد و افزود: در استان گیلان ۵۶ یادمان شهدای گمنام داریم که تعداد ۱۴۲ شهید گمنام در آن تدفین شده اند.  

حبیبی با اشاره به اینکه فردا، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ۶ شهید گمنام در مکان‌های پیش بینی شده تدفین شوند گفت: تدفین شهدای گمنام در محیط‌های عمومی نظیر پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه با هدف ایجاد یک محیط فرهنگی و معنوی جدید برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ایجاد پیوند جوانان و پیشکسوتان دفاع مقدس انجام می شود.  

وی اضافه کرد: برنامه استانی تشییع شهدای گمنام صبح فردا(یکشنبه، ۲۶ آذر) از محل سپاه مرکزی رشت پل عراق به سمت میدان شهدا ذهاب رشت برگزار و برنامه تشییع و تدفین این شهدا نیز ساعت ۱۴ عصر روز یکشنبه انجام خواهد شد.  

حبیبی تصریح کرد: پیکر مطهر این شهدای گرانقدر پس از حضور در مراسمات فرهنگی و مذهبی ایام فاطمیه، همزمان با سراسر کشور در گیلان تشییع و به نقاط شش گانه جهت خاک سپاری منتقل می شوند.  

وی در خصوص مشخصات بجا مانده از این شهدای گمنام و همچنین محل خاکسپاریشان گفت: شهید ۲۳ ساله که در عملیات محرم در شرهانی به شهادت رسیده در حسینیه (بازار شهر) رحیم آباد رودسر و شهید ۱۷ ساله که در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیده در شهر لولمان و در پارک شهیده هادی زاده و شهید ۲۰ ساله که در عملیات بدر شرق دجله به شهادت رسیده است در پارک شهید گمنام رودبنه لاهیجان تدفین می‌شود.  

حبیبی اضافه کرد: شهید ۱۸ ساله که در عملیات مولای متقیان چزابه به شهادت رسیده در پارک سردار جنگل شهرستان خمام و شهید ۱۸ ساله که در عملیات کربلای ۵ شلمچه به شهادت رسیده در پارک ساحلی شهر منجیل شهرستان رودبار و شهید ۲۴ ساله که در عملیات والفجر مقدماتی فکه به شهادت رسیده در پارک شهدای گمنام سنگر به خاک سپرده خواهند شد.

کد خبر 1739274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha