روضه فاطمی بر بلندای شهر

همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام منتسب به شهادت این بانوی بزرگ اسلامی، صدا روضه وعزاداری در بلندای آسمان نصف جهان به گوش می رسد و سراسر استان اصفهان غرق در عزا و ماتم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، چند روزیست که غم و ماتم شهرها و روستاها را فرا گرفته و مردم در سوگ دختر رسول الله(ص) هستند و هیات ها و عزاداری ها و بیرق عزا در همه مناطق بلند شده است.

این عزاداری ها که تا دو یا سه روز دیگر نیز ادامه دارد جز عشق به اهل البیت(ع) چیزی ندارد و آنان در این عزاداری ها محبت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان می دهند.

مراسم های عزاداری در مساجد، حسینیه ها، منازل شخصی و مراکز عمومی برگزار و شخصیت بانوی دو عالم توسط سخنرانان تشریح می شود.

شهرها و روستاها نیز به عشق فاطمه زهرا(س) سیاه پوش شده و مدیریت شهری و روستایی با نصب پرچم و بنرهای تبلیغاتی ضمن تسلیت این ایام، به تولید محتوای فرهنگی نیز پرداخته اند.

روضه فاطمی بر بلندای شهر

سوگواری فاطمی در سراسر شهرها و روستاها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به برنامه های ایام فاطمیه، گفت: سوگواری شهادت بانوی دو عالم توسط مردم با محوریت هیات های مذهبی انجام شده و تا چند روزی پس از سالروز شهادت ادامه دارد.

حجت الاسلام مهدی فوقی با بیان اینکه علاوه بر محافل عمومی مثل مساجد روضه خوانی در منازل نیز انجام می شود، افزود: بسیاری از شهروندان این مراسم ها را در منازل خود با دعوت از هیات های مذهبی برگزار می کنند.

وی ادامه داد: موکب هایی نیز در سطح شهر برای پذیرایی از عزاداران فاطمی و تشیع پیکر شهدا برپا شده اند که بر حال و هوای مذهبی شهر تاثیر دارند.

روضه فاطمی بر بلندای شهر

اجتماع عزاداران فاطمی در مراکز شهرستان ها

رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان اصفهان به مراسم روز شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: اجتماع هزاران نفره مردمی در مراکز شهرستان ها و شهرهای سراسر استان برگزار می شود.

حجت‌الاسلام علیرضا ناجی افزود: این مراسم در کلانشهر اصفهان از میدان بزرگمهر تا گلستان شهدا صبح روز یکشنبه همراه با تشیع شهدا انجام می شود.

وی ادامه داد: در نقاط مختلف استان اصفهان نیز پیاده روی مذهبی و عزاداری صبح روز شهادت برگزار شده و مردم به سوگواری می پردازند.

روضه فاطمی بر بلندای شهر

تشیع و خاکسپاری شهدا در روز شهادت بانوی دو عالم

یکی از مراسم های خاص این روز تشیع پیکر شهدا در تعدادی از شهرهای استان اصفهان است که پس از این مراسم خاکسپاری این لاله های گلگون کفن انجام می شود.

ایام فاطمیه امسال با بدرقه و تشیع پیکر شهدا همراه شده بود و آنان که سربند فاطمی داشتند و به شهادت رسیدند، با عشق زهرا نیز تشیع شدند.

روضه فاطمی بر بلندای شهر

کد خبر 1739321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha