آغاز پذیرش طلاب در موسسه امام خمینی(ره) در مقطع کارشناسی/ دهم دی ماه آخرین مهلت ثبت نام

معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به پذیرش طلاب در مقطع کارشناسی در ۱۳ رشته گفت:طلاب تا دهم دی ماه برای ثبت نام در این مقطع فرصت دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اسدی امروز (سه شنبه ۲۸ آذرماه) در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اهداف موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: یکی از اهداف این موسسه که وجه تمایز آن با دیگر مراکز حوزوی است، اسلامی سازی علوم انسانی است.

معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: در همین راستا این موسسه در طول ۴۰ سال فعالیت برنامه های مختلف آموزشی و پژوهشی را دنبال کرده است.

وی ادامه داد:این موسسه در راستای این هدف بزرگ، ماموریت دارد دانش پژوهان را با مبانی اسلامی علوم انسانی، مبانی فلسفی قرآنی و روش استنباط آشنا کند.

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پذیرش طلاب در موسسه امام خمینی(ره) در مقطع کارشناسی در سال تحصیلی آینده گفت: پذیرش در این مقطع در ۱۳ رشته مدیریت، روان شناسی، حقوق، اقتصاد، جامعه شناسی، علوم سیاسی، اخلاق، علوم قرآنی، کلام، تاریخ، علوم تربیتی، ادیان و فلسفه انجام خواهد شد.

معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه ظرفیت پذیرش طلاب در مقطع کارشناسی این موسسه حوزوی را برای سال تحصیلی آینده، حدود ۷۰۰ نفر است ادامه داد: هفت رشته از این ۱۳ رشته به صورت مجازی نیز برگزار خواهد شد و در بخش مجازی خواهران طلبه که سطح ۲ حوزه را گذرانده اند هم می توانند شرکت کنند.

حجت الاسلام اسدی همچنین به شرایط داوطلبان اشاره کرد و گفت:  پایان سطح یک حوزه علمیه، اشتغال رسمی به تحصیل در حوزه و موفقیت در آزمون کتبی و استعداد سنجی از شرایط داوطلبان است.

وی در ادامه به مزایای تحصیل طلاب در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در رشته های علوم انسانی با رویکرد اسلامی، اعطای دانش نامه رسمی کارشناسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پرداخت شهریه «ویژه دوره حضوری» و آشنایی طلاب با مبانی اندیشه های اسلامی در رشته های علوم انسانی از جمله ی این مزایاست.

معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه دهم دی ماه سال جاری آخرین مهلت ثبت نام است گفت: آزمون پذیرش مقطع کارشناسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی روز جمعه چهارم اسفندماه در شهرهای قم، مشهد، تهران، شیراز، و اهواز برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: داوطلبان جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت دفترچه راهنمای آزمون  می توانند به سامانه پذیرش به نشانی اینترنتی www.paziresh.iki.ac.ir مراجعه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ابوطالبی معاون پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت های پژوهشی موسسه، مدیریت برنامه ریزی و ارزیابی، پشتیبانی، کتابخانه و مرکز اسناد، نشریات تخصصی، تدوین متون، همایش و نشست ها و برنامه های ترویجی را از جمله فعالیت های معاونت پژوهشی این موسسه حوزوی عنوان کرد.

معاون پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: تحقیقات و پژوهش های کاربردی، از دیگر اولویت های موسسه امام خمینی در طول چند سال گذشته بوده است.

وی افزود: همچنین تمرکز در موسسه امام خمینی طی چند سال اخیر بر اسلامی سازی علوم انسانی بوده که پاسخ به نیازهای نظام و جامعه و تدوین کتب درسی علوم انسانی اسلامی از جمله  این فعالیت هاست.

حجت الاسلام ابوطالبی با اشاره به فعالیت ۱۲ نشریه علمی و پژوهشی و ۶ نشریه علمی و ترویجی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: در طول یک سال گذشته، ۶۵ نشست علمی، ۶۶ کرسی ترویجی و ۱۴ همایش توسط این موسسه حوزوی برگزار شده است.

وی با اشاره به تهیه سند «تدوین علوم انسانی اسلامی» در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: همه برنامه های این موسسه در طول ۲ سال گذشته بر اساس محوریت این سند دنبال شده است.

کد خبر 1739776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha