توانمندسازی اقتصادی بچه‌های مسجد به همت کانونی مسجدی

کانون فرهنگی هنری «بینش اهل بیت(ع)» با همکاری منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اقدامات جالبی را برای توانمندسازی بچه‌های مسجد و اشتغل‌زایی خانواده‌ها انجام داده است.

«روح‌الله بهرام‌شاهی»، در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان  با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری «بینش اهل بیت(ع)» در جوار در مسجد جامع رفسنجان، اظهار کرد: ما در راه اندازی کانون فرهنگی هنری بینش اهل بیت(ع) اولین نکته‌ای که به ذهن‌مان رسید، این بود که باید در کنار کانون، مجموعه‌هایی را براساس تخصص بچه‌های مسجد ایجاد کنیم که هم به کانون و هم به جامعه خدمت کنند.در همین راستا دو مجموعه کارآفرینی در مسجد ایجاد کردیم و در بحث مشاوره و روان‌شناسی و توانمندسازی خانواده ها مرکز رشد را راه اندازی نمودیم، تا در این عرصه نیز به خانواده‌ها خدمت ارائه شود.

توانمندسازی اقتصادی بچه‌های مسجد به همت کانونی مسجدی

مدیر کانون فرهنگی هنری بینش اهل بیت(ع) به همکاری منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با کانون در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: با همکاری منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در زمینه اشتغال زایی، برگزاری کلاس های مهارت افزایی و توانمندسازی مدیریت برای اعضای کانون دوره هایی برگزار می شود. 

توانمندسازی اقتصادی بچه‌های مسجد به همت کانونی مسجدی

وی برگزاری سلسله جلسات بصیرت افزایی، گفتمان فرهنگی و سیر مطالعاتی سیاسی و اقتصادی، نشست پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان این حوزه در مسجد جامع رفسنجان را بخش دیگری از برنامه های کانون معرفی کرد و افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق موضوع جهاد تبیین تلاش کردیم، در سلسله نشست هایی با حضور کارشناسان دستاوردهای انقلاب اسلامی را تشریح و تبیین نماییم. علاوه بر این، جلسات شرح بیانیه گام دوم انقلاب در مسجد جامع رفسنجان برگزار می شود.

توانمندسازی اقتصادی بچه‌های مسجد به همت کانونی مسجدی

بهرام شاهی برگزاری سلسله جلسات مهدویت شناسی، برپایی کارگاه آموزش پته دوزی، نمایش عروسکی، برگزاری دوره های تئاتر عروسکی را بخش دیگری از فعالیت های این کانون در حوزه فرهنگی و هنری  برشمرد و گفت: برنامه های قرآنی برای تمامی گروه های سنی، برپایی دوره های آموزش زبان انگلیسی و فیلمبرداری، کلاس های نقاشی و طراحی از دیگر برنامه های این کانون مسجدی است و این دوره ها برای افراد بی سرپرست و بدسرپرست به صورت رایگان برگزار می شود.

توانمندسازی اقتصادی بچه‌های مسجد به همت کانونی مسجدی

مدیرکانون فرهنگی هنری بینش اهل بیت(ع) با اشاره به اجرای طرح «نائب شهید» به عنوان یکی از طرح های این کانون مسجدی، گفت: در قالب این طرح هر فرد نائب یک شهید می شود و کارهای خیری را که انجام می دهد، به روح آن شهید تقدیم می کند.

وی همچنین به فعالیت های جهادی این کانون مسجدی اشاره و خاطرنشان کرد: فعالان کانون در قالب اردوهای جهادی در مناطق روستایی و حاشیه نشین اقدام به فعالیت های عمرانی و بازسازی منازل افراد محروم و حاشیه نشین می کنند که در این راستا بازسازی چندین باب منزل، مسجد و مدرسه پیگیری شده است.

کد خبر 1739811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha