بزرگ‌ترین مسابقه قرآنی عراق با مشارکت ۸۰ قاری داخلی و بین المللی

چهارمین دوره بزرگ‌ترین مسابقه قرآنی «هدی للمتقین» با مشارکت ۸۰ قاری داخلی و بین المللی در عراق برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حسینی،  چهارمین دوره بزرگ‌ترین مسابقه قرآنی «هدی للمتقین» به همت مجموعه شبکه‌های ماهواره‌ای کربلا و با مشارکت ۸۰ قاری داخلی  و بین المللی در عراق برگزار می شود.

جعفر موسوی، مدیر شبکه قرآن کریم متعلق به مجموعه شبکه‎های ماهواره‌ای کربلا متعلق به آستان مقدس حسینی گفت: به توصیه شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده مرجعیت عالی دینی و متولی شرعی آستان مقدس امام حسین(ع)، مجموعه شبکه‌های ماهواره‌ای کربلا تصمیم گرفت هرسال میزبان مسابقات قرآنی «هدی للمتقین» باشد.

موسوی افزود: مسابقه امسال شاهد مشارکت ۸۰ شرکت کننده داخلی و بین المللی خواهد بود. این مسابقه در عراق در نوع خود بی نظیر است. این مسابقه محصول توانمندی و امکانات ملی عراق در همه تشکل‌های داوری، مجریان، تهیه کنندگان، ناظران و مدیران است. همچنین این مسابقه نشانه تمدنی برای همگام شدن با حرکت‌های ملی قرآن است، به ویژه که از مراحل پیدایش و ریشه یابی به مراحل بلوغ و رشد رسیده است.

وی ادامه داد: این مسابقه به انتخاب اولین قاری و مؤذن عراقی از بین سه برنده اول از مجموع ۸۰ شرکت کننده اقدام می کند. شرکت کنندگان توسط کمیته داوری متخصص داوران بین المللی که در محافل داخلی و بین المللی داوری می کنند، ارزیابی می شوند.

موسوی تاکید کرد: آستان مقدس امام حسین(ع)هدایای مالی و تقدیرنامه‌هایی را به نفرات برگزیده اختصاص داده است.

شبکه قرآن کریم وابسته به مجموعه شبکه های ماهواره ای کربلا، اسامی سه برگزیده را از طریق دوره‌های مسابقه ای که در ماه مبارک رمضان پخش می شود، رسما اعلام می کند.

کد خبر 1739837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha