مهم‌ترین مطالبات نماینده ولی‌فقیه در گلستان از رئیس جمهور

اجرای طرح طبیعت‌گردی در آشوراده، چاره‌اندیشی و مقابله به پدیده ریزگرد، نجات خلیج گرگان، اجرای پروژه پتروشیمی از مطالبات نماینده ولی فقیه در گلستان از رئیس جمهور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در دیداری که با سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی و معاون امور مجلس رئیس جمهور داشت بر موضوعات اساسی و تحولی استان تاکید کرد.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان اظهارکرد: یکی از این مسائل و درخواست‌ها جزیره آشوراده است که خود آقای رئیسی در سفر قبل با سفر به جزیره آشوراده شخصا این مسئله مهم را پیگیری و دستورات لازم را برای عملیاتی شدن آن صادر کردند. 

وی با بیان مشکلات خلیچ گرگان و امیدواری در رفع مشکلات آن گفت: اگر روند خشکسالی خلیج گرگان تداوم پیدا می کرد معلوم نبود چه فاجعه‌ای برای استان به بار می آورد که الحمدالله با دستور رئیس جمهور به مراحل امید بخشی رسیده و تقاضا داریم در اجرای کامل آن تعلل نشود.

آیت الله نورمفیدی در ادامه بیان کرد: پتروشیمی استان هم بر زمین مانده بود که آقای رئیسی بر رفع مشکلات آن تاکید و دستورات لازم را صادر و آقای اژه ای هم با سفر به استان پیگیری داشتند که در این سفر تقاضا داریم تا به مرحله اجرایی و نهایی برسد.

وی با احساس خطر درباره ریزگردهای اخیر در استان، گفت: ما در استان گرفتار ریزگردها هستیم و برای ما این مسئله بی سابقه بوده است که اگر آن را رفع نکنیم گرفتار ریزگردهای شور می شویم که تمام زندگی و کشاورزی استان را از بین خواهد برد. به گفته کارشناسان ۱۵ درصد منشاء این ریزگردها داخلی و ۸۵ درصد آن صحرای ترکمنستان است که طرح ایجاد نوار و کمربند سبز در فضایی به عرض یک کیلومتر در طول دویست کیلومتر از کارهای اساسی استان است و اجرای آن می تواند این استان را از ریزگردهای آینده حفظ کند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان یکی دیگر از مشکلات بر زمین مانده استان را پروژه احداث سد خاکی «چایلی» مراوه تپه برشمرد و گفت: در همین راستا مردم 6 روستا درگیر و بلاتکلیف هستند، عده ای از مردم که توان داشتند جابجا شدند و عده ای که توان ندارند زندگی آنها دچار مشکلات عدیده شده و فاقد امکانات اولیه هستند که باید مسئولین در این زمینه در سفر رئیس جمهور نیز چاره اندیشی کنند.

وی در پایان به مسئله راه آهن شمال به جنوب اشاره کرد و گفت: این پروژه هم می تواند در تحول استان ما تاثیرگذار باشد و از نظر اقتصادی و اجتماعی برای مردم ما موثر واقع شود.

کد خبر 1739990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha