اجرای فیبرنوری گامی در پرتو تحقق توسعه بر مبنای عدالت است

آیت الله رئیسی با بیان اینکه توسعه در پرتو عدالت اجتماعی صورت می گیرد، گفت: اجرای فیبرنوری گامی در پرتو تحقق توسعه بر مبنای عدالت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز (جمعه 1 دی) در مراسم افتتاح پروژه بزرگ فیبرنوری در پارک علم و فناوری گرگان گفت: خدا را شاکرم که امروز شاهد بهره‌برداری یکی از زیرساخت‌های مهم ارتباطی، اطلاعاتی و فناوری در این استان هستیم و از همه دست‌اندرکاران، وزارت ارتباطات، اداره کل استان گلستان، متخصصان و پیمانکاران صمیمانه تشکر می‌ شود.

رئیس جمهور افزود: شاید برای خیلی‌ها باور کردنی نبود که توسعه ارتباطات و اطلاعات و فناوری به نحوی باشد که تمام زندگی امروز انسان‌ها را تحت تاثیر قرار دهد و تمام زوایای زندگی بر این بستر قرار داده شود.

وی خاطرنشان کرد: روزی که تلفن و برق اختراع شد اینقدر پیشرفت نداشت بلکه پیشرفت گام به گام داشت. خیلی از روستاها در اوایل انقلاب دسترسی به تلفن یا برق نداشتند و در بسیاری از نقاط دنیا این امکان نبود.

آیت الله رئیسی گفت: اما این پدیده و دست‌ساخته بشر بسیار سریع همه زوایای زندگی بشر را در دنیا تحت تاثیر قرار داده است و امروز همه ابعاد زندگی بشر را در بستر اینترنت قرار دارد.

وی اظهارداشت: در حوزه اقتصادی، آموزشی، زندگی فردی و اجتماعی، کسب و کارها، ارتباطات بانکی و سایر خدمات به این فضا وابسته است و اگر این فضا نباشد زندگی مختل می شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید این توسعه اتفاق بیفتد، افزود: یکی از زیرساخت‌های مهم دسترسی‌های مردم همین فیبرنوری است.

وی گفت: با توجه به مشکلات موجود و محدودیت های کابل مسی، فیبرنوری می‌تواند ارتباطات در بستر اینترنت و خدمات اینترنتی را تضمین کند که این یکی از زیرساخت‌های مهم است و نباید از آن غفلت کرد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه کار باید با دقت و سرعت انجام شود، افزود: برخی از مردم از کندی سرعت اینترنت گلایه دارند و این زیرساخت می‌تواند این گلایه را برطرف کند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کرونا نیز در همین بستر سامانه شاد فعال شد و مردم استفاده کردند و الان هم گفته شده شاد را کنار نگذارند. در کنار آموزش حضوری می‌توان از آموزش مجازی هم بهره‌مند شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه سرعت کار در وزارت ارتباطات خیلی خوب است، گفت: یک هزار و 300 کیلومتر در این استان حفاری شده و کار بزرگی انجام شد و همه شهرها و روستاها دارای فیبر نوری شده اند.

وی افزود: زیرساخت اینترنتی فیبرنوری در همه شهرها و روستاهای استان گلستان قابل بهره‌برداری است و این اقدام خبر بسیار خوبی است. امیدواریم این اقدام در استان ‌های دیگر نیز با قوت ادامه یابد.

آیت الله رئیسی گفت: اینکه اعلام شود بیش از پنج میلیون از خانوارها و کسب‌وکارها می‌توانند در این بستر دسترسی آسان و سریع به اینترنت داشته باشند خبر بسیار خوبی است و امیدواریم روز به روز بیشتر شاهد گسترش این اتفاق باشیم.

وی با بیان اینکه در عدالت اجتماعی و توزیع زیرساخت‌ها باید توجه داشته باشیم، افزود: این اقدام گامی در پرتو تحقق توسعه بر مبنای عدالت در خدمت‌رسانی است.

رئیس جمهور اظهارداشت: مقام معظم رهبری بیش از 2 دهه پیش اعلام کردند توسعه باید در پرتو عدالت رقم بخورد و بهره مندی شهر و روستاها از فیبرنوری یک دستاورد ارزشمند است.

وی، دسترسی و تجهیز استان گلستان به زیرساخت‌ مهم هوشمندسازی یعنی فیبرنوری را اتفاق بزرگی خواند و گفت: هوشمندسازی همه زوایا که در شهرها از ارتباطات می‌گذرد بسیار مهم است.

آیت الله رئیسی از همه مسئولان تشکر کرد و افزود: امیدوارم روز به روز بر موفقیت‌های مسئولان در خدمت به مردم افزوده شود تا مردم رضایت بیشتری از ما داشته باشند و گره موجود در اینترنت که گاهی مورد گلایه مردم قرار می‌گیرد برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه ادامه کار در گرو مشارکت خوب مردم و تلاش مسئولان است، گفت: در همه کارها مشارکت مردم شرط مهمی محسوب می‌شود.

رئیس جمهور اظهارامیدواری کرد: با همکاری مردم، مسئولان دستگاه‌های مرتبط، شهرداران و فرمانداران استان‌ها و شهرهای دیگر نیز به مرور از این خدمت و امکان بهره‌مند شوند.

کد خبر 1740184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha