۹۴ درصد روستاهای کشور به فیبرنوری متصل هستند

در حال حاضر از نظر تعداد ۹۴ درصد روستاهای کشور و از نظر جمعیتی ۹۷ درصد جمعیت روستایی کشور به فیبرنوری متصل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، عیسی زارع پور صبح امروز (جمعه ۱ دی) در مراسم افتتاح پروژه بزرگ فیبرنوری با حضور رئیس جمهور در پارک علم و فناوری گرگان گفت: امروز در محضر رئیس‌جمهر سه رویداد؛ پوشش کامل استان گلستان، عبور از پنج میلیون خانوار تحت پوشش و پوشش ۹۲.۲ درصدی روستاهای استان را جشن می‌گیریم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه فناوری جدیدی که برای اینترنت کشور استفاده می شود بالاترین فناوری روز دنیاست، افزود: رئیس‌جمهور بارها بر افزایش سرعت اینترنت تاکید کردند.

وی ادامه داد: حداکثر سرعت سیم مسی ۱۶ مگابیت بر ثانیه است و بسته به فاصله از مرکز مخابراتی ممکن است کمتر شود  اما با فیبرنوری دیگر این محدودیت‌ها وجود ندارد.

زارع پور اظهارداشت: روز گذشته سرعت در یکی از مناطق دورافتاده استان آزمایش شد که ۸۰۰ مگابیت بر ثانیه بود و با فناوری فیبرنوری شرایط برای گیمرها هم خوب می‌شود.  

وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته بیش از ۸۰ درصد مردم به فیبرنوری متصل هستند، اظهارامیدواری کرد: در ۲ سال آینده کار ۱۰ ساله در کشور انجام شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به برگزاری جشن سه میلیون خانوار در اردیبشهت ماه، گفت: امروز این عدد از پنج میلیون خانوار عبور کرده و تا پایان امسال این امکان را برای هشت میلیون خانوار فراهم خواهد شد.

وی افزود: زیرساخت راه اندازی شده در این دوره نیاز نیم‌قرن آینده کشور را نیز پاسخ می‌دهد و به یادگار از این دولت باقی خواهد ماند.

زارع پور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: «این دولت آینده را فدای امروز نمی‌کند»، گفت: ما کار سختی را انتخاب کردیم تا برای آینده گام برداریم. سختی کار حفاری در تمام شهرها و روستاهای کشور است.

وی ادامه داد: در قدم نخست فیبرنوری تا نزدیکی خانه مردم برده می شود و در قدم بعدی مردم باید درخواست دهند تا به فیبر متصل شوند.

وزیر ارتباطات اظهارداشت: در استان گلستان هر کسی درخواست فیبرنوری دهد در مدت یک ماه فقط با پرداخت هزینه مودم به فیبرنوری متصل می‌شود.

وی افزود: برای راه اندازی فیبرنوری بیش از ۲ هزار کیلومتر راه ایجاد و کابل‌کشی انجام شده است.

زارع پور گفت: در حال حاضر تنها هفت روستای گلستان باقی مانده اند که تا دهه فجر این روستاها نیز به فیبرنوری متصل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از نظر تعداد ۹۴ درصد روستاهای کشور و از نظر جمعیتی ۹۷ درصد جمعیت روستایی کشور به فیبرنوری متصل هستند.

وزیر ارتباطات گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، بیش از پنج هزار و ۷۰۰ روستای جدید به فیبرنوری متصل شدند که تا پایان دولت نیز همه روستاها تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی افزود: ادامه راه نیازمند همراهی همه شهرداران، فرمانداران، راهداری و سایر دستگاه‌ها است تا همه ساختمان‌ها در سراسر کشور به این امکان پرسرعت و امن متصل شوند.

گفتنی است، در این مراسم ارتباط تصویری متصل به اینترنت فیبرنوری با چند کاربر از نقاط مختلف استان نیز برقرار شد.

کد خبر 1740190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha