در گفت‌وگو با شبستان طرح شد:

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف رسالت اصلی کانون فرهنگی احیاء العلوم مهاباد است

نمایشگاه مد و طراحی لباس بانوان با الگوپذیری از سبک ایرانی اسلامی برپا خواهد شد
ترویج فرهنگ حجاب و عفاف رسالت اصلی کانون فرهنگی احیاء العلوم مهاباد است

کانون فرهنگی و هنری احیاء العلوم شهرستان مهاباد، نمایشگاه مد و طراحی لباس بانوان را با الگوپذیری از سبک ایرانی اسلامی با هدف ترویج فرهنگ حجاب و عفاف برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در آذربایجان غربی، حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری و به ویژه جوامع اسلامی مطرح است و همواره این دو واژه در کنار هم به کاربرده  می‌شوند. در شرایط امروز که متاسفانه حجاب در جامعه کمرنگ شده و پوشش های غربی جای سبک زیبای ایرانی را گرفته است. ترویج فرهنگ عفاف و حجاب یکی از رسالت‌های اصلی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و به ویژه خواهران عضو این کانون‌ها است که در این زمینه می توانند نقش اساسی و مؤثری را در بین بانوان ایفا کنند.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند با برگزاری برنامه های مختلفی همچون مسابقات عفاف و حجاب، نمایشگاه های مختلف و برگزاری کارگاه هایی در حوزه حجاب و عفاف و  حضور پررنگ در فضای مجازی موجب نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه شوند.

در این راستا کانون فرهنگی و هنری احیاء العلوم مسجد جامع شیلان شهرستان مهاباد، نمایشگاه مد و طراحی لباس بانوان را با الگوپذیری از سبک ایرانی اسلامی برگزار می کند.

مائده کرده، مدیر کانون فرهنگی و هنری احیاء العلوم شهرستان مهاباد، در  مورد  نمایشگاه مد و طراحی لباس بانوان را با الگوپذیری از سبک ایرانی اسلامی به خبرنگار شبستان گفت: در این نمایشگاه بانوان علاقه‌مند در حوزه طراحی، دوخت لباس و پوشش با رویکرد فرهنگ عرفی و اسلامی منطقه می‌توانند مدل و طرح زیبا در حوزه لباس بانوان و ارائه الگوی ابتکاری با نام خود جهت عرضه در نمایشگاه ارائه دهند.

وی افزود: این نمایشگاه اولین بار است که از طرف کانون فرهنگی و هنری احیاء العلوم برگزار می شود و در تلاش هستیم که در این نمایشگاه زیبایی های حجاب را با استفاده از سبک زندگی ایرانی اسلامی در منطقه خودمان نشان دهیم.

کرده با بیان اینکه لباس هایی که در این نمایشگاه به عرضه عموم به نمایش خواهیم گذاشت نسبت به بیرون قیمت های مناسبی خواهد داشت، گفت: همچنین در این نمایشگاه عبا، چادر، لباس مجلسی محلی و روسری های حجاب ارائه خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه حجاب و عفاف زن در حضور اجتماعی اش، امنیت و اطمینان را به ارمغان می آورد برپایی چنین نمایشگاه هایی و آشنایی مردم با حوزه حجاب و عفاف در قالب های سبک زندگی ایرانی اسلامی می تواند موثر باشد.

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف رسالت اصلی کانون فرهنگی احیاء العلوم مهاباد است

حضور ۲۰ غرفه در  نمایشگاه مد و طراحی لباس بانوان مهاباد

مدیر کانون فرهنگی و هنری احیاء العلوم شهرستان مهاباد ادامه داد: در این نمایشگاه پیش بینی شده است که ۲۰ غرفه دایر شود و همچنین ۷ روزه بوده و  چهاردهمین دی ماه افتتاحیه و  بیس و یکم دی ماه اختتامیه نمایشگاه مد و طراحی لباس بانوان شهرستان مهاباد خواهد بود.

کرده افزود: آخرین مهلت اعلام حضور در این نمایشگاه، روز پنجشنبه هفتم دی ماه است و علاقه‌مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانون فرهنگی هنری «احیاء العلوم» مراجعه کنند.  

وی گفت: این نمایشگاه فرصتی برای بانوان هنرمند و علاقمند است تا توانمندی های خود را در حوزه طراحی و دوخت لباس به نمایش بگذارند و همچنین این نمایشگاه می تواند در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در حوزه پوشش و مد نقش موثری ایفا کند.

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف رسالت اصلی کانون فرهنگی احیاء العلوم مهاباد است

کرده برگزاری کلاس های سرود، ترتیل و روخوانی قرآن، تئاتر، کلاس های هنری و  کمک درسی از دوم ابتدایی تا نهم و برپایی اردوهای آموزشی را از دیگر برنامه های کانون کانون فرهنگی و هنری احیاء العلوم شهرستان مهاباد عنوان کرد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری احیاء العلوم شهرستان مهاباد با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ نفر عضو این کانون هستند، گفت: بیشتر اعضای کانون را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند ولی متاسفانه عدم وجود برخی امکانات در کانون باعث ایجاد مشکلات می شود.

وی گفت: متاسفانه با وجود اینکه کتاب داریم ولی در مسجد کتابخانه نداریم و با کمبود امکانات مواجه هستیم و حتی بعضی موارد بیشتر خود بچه ها و دانش آموزان کمک حال کانون می شوند.

گفتنی است؛ اجرای سرود به زبان کردی و در حوزه حجاب و عفاف از برنامه های جنبی نمایشگاه مد و طراحی لباس بانوان با الگوپذیری از سبک ایرانی اسلامی است و در پایان این نمایشگاه از تمام غرفه داران تجلیل خواهد شد.

کد خبر 1740524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha