ممنوعیت حجاب در موسسات دولتی «کارناتاکا» در هند لغو می‌شود

نخست وزیر ایالت«کارناتاکا» هند از دولت خواست دستورات صادره قبلی مبنی بر ممنوعیت حجاب در موسسات آموزش دولتی را لغو کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، سیدارا مایا، نخست وزیر ایالت کارناتاکا ی هند از دولت خواست دستورات صادر شده توسط دولت قبلی مبنی بر ممنوعیت حجاب در موسسات آموزشی دولتی را لغو کند.

به نظر می رسد، این اقدام نشان دهنده پایان یک حکم قضایی است که اعتراضات گسترده‌ای را در سراسر هند ایجاد کرده بود.

سیددارامایا در یک نشست عمومی در میسورو از حقوق فردی نیز حمایت کرد و گفت: تصمیم برای پوشیدن حجاب به یک ایده ساده خلاصه می‌شود و آن این است که مردم روش‌های متفاوتی برای لباس پوشیدن دارند.

وی افزود: محدودیت نداشتن حجاب برداشته می‌شود و منع حجاب دیگر وجود نخواهد داشت شما می توانید همین الان حجاب داشته باشید و بروید. مقامات قبلاً از آنها خواسته اند که این دستور را پس بگیرند.

وی افزود: اینکه چه بپوشید و چه بخورید تصمیم شماست، پس چگونه دولت می تواند جلوی آن را بگیرد؟ آنچه من می خورم به من مربوط می‌شود و آنچه شما می خورید به شما مربوط می‌شود.

این تصمیم نشان دهنده عقب نشینی از بحث برانگیزترین گام‌ها در هند است که توسط دولت قبلی حزب بهاراتیا جانا در این ایالت انجام شد.

کالج دولتی در اودوپی دانشجویان دختر محجبه را از ورود به کلاس‌ها منع کرد و باعث تظاهرات گسترده ای شد که به بخش های وسیعی از ایالت و سپس در سراسر هند گسترش یافت.

در آن زمان، گروه‌های هندو گروه‌های زیادی از افراط‌ ‌گرایان را بسیج کردند تا از ورود زنان محجبه به مدارس و دانشگاه‌ها جلوگیری کنند و همین امر باعث درگیری با مسلمانان شد.

کد خبر 1740577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha