بهره‌برداری از سایت موقت مرزی ایران و آذربایجان در آینده نزدیک

امانی از بهره‌برداری و افتتاح سایت موقت مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، داریوش امانی امروز(دوشنبه، ۴ دی) در جریان بازدید از محل ساخت مسیر جدید ترانزیتی ایران و جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران،اظهارکرد: مرز زمینی آستارا یکی از مرزهای مهم کشور در حوزه ترانزیت و صادرات است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به قدمت پایانه مرزی شهرستان آستارا اشاره کرد و افزود: این پایانه ۲۰ سال قدمت دارد و با مشکلاتی مواجه است.

وی تصریح‌کرد: برای رفع نواقصات و مشکلات پایانه مرزی آستارا باید بازنگری کلی صورت گیرد.

امانی از احداث یک گذر مرزی جدید در باغ سیروس روستای باغچه‌سرا بخش مرکزی شهرستان آستارا خبر داد و گفت: این گذرگاه بر اساس تفاهم‌نامه‌های امضاء شده بین ایران و آذربایجان در مساحت ۷ و نیم هکتار اجرایی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان‌اینکه این اقدام به منظور توسعه پایانه مرزی آستارا صورت می‌گیرد تا ورود و خروج کالاها با سهولت انجام گیرد، ادامه داد: اعتبار ساخت گذرگاه جدید سال آینده در بودجه پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سایت موقت مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بزودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

امانی خاطرنشان‌کرد: با بهره‌برداری و افتتاح سایت مذکور؛ ظرفیت ورود و خروج خودروهای ترانزیتی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان افزایش و گره ترافیکی موجود نیز در آستارا برطرف می‌شود.

کد خبر 1740804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha