حضور شیعیان در مراسم کریسمس کلیسای «سنت جوزف» نیجریه

گروهی از شیعیان از «جنبش اسلامی نیجریه» برای ایجاد وحدت میان مسلمانان و مسیحیان در مراسم کریسمس که در کلیسای کاتولیک «سنت جوزف» زاریا برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « saharareporters»، گروهی از شیعیان از «جنبش اسلامی نیجریه» در مراسم کریسمس که در کلیسای کاتولیک «سنت جوزف» زاریا برگزار شد، شرکت کردند.

پروفسور «عیسی حسن مشلگارو»، رهبر این گروه شرکت در این مراسم را حرکتی برای تقویت هماهنگی و وحدت بین گروه های مذهبی توصیف کرد.

وی در این باره گفت: پیوستن به مسیحیان به مناسبت جشن کریسمس به معنای تجدید امید برای اتحاد میان مسلمانان، مسیحیان و پیروان سایر ادیان است.

مشلگارو توضیح داد که تصمیم آنها برای شرکت در مراسم کلیسا برای تقویت روابط بین دو گروه مذهبی مسلمانان و مسیحیان اتخاذ شد.

وی تصریح کرد که اسلام و مسیحیت مذاهب محترمی هستند که بیش از ۹۰ درصد از جمعیت نیجریه را پیروان آنها تشکیل می‌دهند.

رهبر این گروه از شیعیان در ادامه گفت: اتحاد مسلمانان و مسیحیان در زمانی که برای پیروان مسیحیت بسیار دارای اهمیت است، می‌تواند زمینه اتحاد میان همه اعضای جامعه را فراهم کند.

وی افزود: این دیدار می‌تواند موجب ایجاد امنیت و دوستی میان این دو گروه مذهبی شود؛ درهای قلوب مسیحیان اکنون به روی ما باز شده است و ما می‌توانیم احساسات و مشکلات را با هم به اشتراک بگذاریم.

شیعیان شرکت کننده در این مراسم، هدایایی نیز به نمایندگی از مسلمانان به کلیسا به مناسبت فرارسیدن کریسمس تقدیم کردند.

کشیش «ایساک آگوستین» نیز از گروه شیعیان برای این دیدار تقدیر کرد و از این گروه خواست تا برای تقویت هماهنگی و وحدت مذهبی، دیدارهای بیشتری با مسیحیان داشته باشند.

او همچنین برای صلح و نجات کشور از چالش های بی شمار اجتماعی و اقتصادی دعا کرد.

کد خبر 1740968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha