مراسم گرامیداشت یاد شهدای غزه با حضور پیروان ادیان ابراهیمی در لندن

در نمایش قدرتمندی از همبستگی، پیروان ادیان ابراهیمی در پارک «گاشولدر» برای گرامیداشت یاد شهدای غزه، گردهم آمدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « minutemirror»، در نمایش قدرتمندی از همبستگی، پیروان ادیان ابراهیمی در پارک «گاشولدر» برای گرامیداشت یاد شهدای غزه، گردهم آمدند.

کارکنان بخش بهداشت و درمان، در پاسخ به دعوت گروه «بهداشت برای فلسطین» این رویداد صمیمانه را برگزار کردند.

سازمان دهندگان این مراسم اعلام کردند که جشن کریسمس امسال در «بیت لحم» لغو شده است و سران کلیساهای بیت‌المقدس درخواست دعاهای صمیمانه برای صلح عادلانه و پایدار کرده‌اند.

دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم با اعلام همبستگی میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف، یاد جان‌های از دست‌رفته در حمله به غیرنظامیان غزه را گرامی داشتند و خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در این منطقه شدند.

مونا، پرستار اطفال که یک مسیحی است در این مراسم از دشواری برگزاری جشن کریسمس در حالی که غیرنظامیان در سرزمین مقدس رنج می برند، سخن گفت.

او ضمن اشاره به تلفات جنگ غزه گفت: نزدیک به 340 کارمند مراقبت های بهداشتی در غزه جان خود را از دست داده‌اند و علاوه بر این، 110 کارمند مراقبت های بهداشتی به طور خودسرانه توسط اسرائیل بازداشت شدند و سرنوشت آنها مشخص نیست.

این پرستار مسیحی به خسارات وارده به بناهای مذهبی اشاره کرد و گفت: 176 مسجد و چهار کلیسا در این جنگ مورد حمله قرار گرفتند و هیچ مکان عبادتی در غزه امن باقی نمانده است.

«آرون کلر»، فعال یهودی از گروه ضداشغال یهودیان بریتانیا بر وضعیت وخیم غزه که در آن بیش از 20 هزار  غیرنظامی در حملات اسرائیل کشته شده اند، تاکید کرد و دعای عبری را برای صلح، شفا و امید خواند.

«سیمون وودمن»، کشیش کلیسای مرکزی «بلومزبری» به بازدیدهای خود از فلسطین و محدودیت های جشن کریسمس در بیت لحم را به یاد آورد.

وی بر اهمیت سخن گفتن علیه بی عدالتی در غزه برای منطقه و عدالت جهانی تاکید کرد.

این مراسم با تلاوت سوره فاتحه از قرآن برای جان باختگان و اجرای آهنگ «شجاع باش، دوست، تنها نمی روی» که در اصل علیه رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی خوانده شده بود، پایان یافت.

کد خبر 1740977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha