مادر شهیدی که زینب گونه بصیرت افزایی می کند| سفارش شهید مشتاقی به رعایت حجاب

صادقی مادر شهید مدافع حرم حسین‌مشتاقی می گوید: همه زندگی ما از ابتدا تاکنون با الگوبرداری از اهل بیت(ع) بود و امروز وظیفه سنگینی برعهده داریم و باید پیام شهدا را همچون حجاب، ولایتمداری، پای ارزش ها ماندن و احترام به والدین و بصیرت افزایی را در جامعه گسترش دهیم و زینب گونه روشنگری کنیم.

خبرگزاری شبستان-مازندران، مریم نظری/ بارها و بارها از حضرت ام‌البنین تربیت فرزندان و عشق به ولایت شنیده ایم و بر این اعتقادم که حضرت ام البنین یکی از مادران برجسته تاریخ است که زندگی مالامال از عشق به ولایت و امامت ایشان و تربیت فرزندان دلیر و شجاع و باادب چون حضرت عباس (ع) الگوی همه ما در زندگی است و چه بسیار مادران شهدایی که با الگوبرداری از این بانوی بافضیلت فرزندانی دلیر عباس گونه تربیت کردند و با صبر زینبی برای علی اکبرهای خود صبوری کردند و مقاوم تر از همیشه بر خط ولایت ماندند.

زندگی شهدا برای ما در همیشه ایام پر از درس و عبرت است و این روزها که در سالروزوفات حضرت ام البنین و بزرگداشت مادران و همسران شهید هستیم، گفتن از شهید و خاطراتشان حالمان را ازهمه ناملایمتی دور و حال دلمان را خوب تر می کند.

هشت سال دفاع مقدس و اکنون در دورانی که شهدای مدافع حرم و وطن فراوانی را تقدیم به اسلام و انقلاب کرده ایم و همچنان که بارها شنیده ایم، نقش زنان در تاریخ جنگ تحمیلی، کمتر از نقش شهیدان نیست و اگر صبوری، همراهی و حمایت بانوان سرزمین‌مان نبود، مجاهدت شهدا به سرانجام و نتیجه نمی‌رسید.  

و حالا در سالروز وفات حضرت ام البنین و بزرگداشت مادران و همسران شهدا، روایت، روایت عشق و ایثار شهدایی است که تا همیشه تاریخ نام‌شان ماندگار است و بازخوانی خاطرات‌ آنان و مادری که صبورانه برای فرزندش صبر پیشه می کند، خواندنی است.

مادر شهیدی که زینب گونه بصیرت افزایی می کند| سفارش شهید مشتاقی به رعایت حجاب

سکینه صادقی، مادر شهید مدافع حرم حسین‌مشتاقی اهل نکا در استان‌مازندران از مادران شهدایی که صبر و استقامتش زبانزد است و همچنان که همچون همه مادران عشق فرزند در دل دارد برای ادامه راه شهدا، کار شهدایی و زینبی می کند و حضورش در محافل و مجالس مختلف و بصیرت افزایی برای نسل جوان ستودنی است.

بارها و بارها گفته است که افتخار می‌کنیم فرزندان‌مان را برای دین اسلام و کشور و مستضعفان دنیا فدا کردیم و اکنون که با به ثمر نشستن خون شهدا و جبهه مقاومت که این‌گونه دشمن را به زانو درآورده به خود می‌بالیم که ما را مقاوم‌تر و بصیرتر کردند و سرباز خوب و مدافع خاصی برای امام زمان (عج) هستند.

سکینه صادقی مادر شهید مدافع حرم حسین مشتاقی از شهرستان نکا مازندران در مورد رفتار فرزند شهیدش می گوید: حسین آقا از همان بچگی در مسیر اهل بیت و قرآن و معرفت افزایی بود و روحیه شاد، خندان و پرجنب و جوش داشت و احترام فراوانی برای خانواده قائل بود و از همان بچگی کلاس مداحی و نوحه‌خوانی رفته بود و با صدای دلنشینش مداحی و نوحه خوانی و قرائت ادعیه داشت و معرفت، تقوا، صبر و استقامتش زبانزد بود.

صادقی مادر شهید مدافع حرم حسین‌مشتاقی می گوید: همه زندگی ما از ابتدا تاکنون با الگوبرداری از اهل بیت(ع) بود و امروز وظیفه سنگینی برعهده داریم و باید پیام شهدا را همچون حجاب، ولایتمداری، پای ارزش ها ماندن و احترام به والدین و بصیرت افزایی را در جامعه گسترش دهیم و زینب گونه روشنگری کنیم.

می گوید: در کنار دوستی با اهل بیت(ع) و اهمیت دادن به فرائض دینی و نماز، حسین آقا خیلی به خانواده احترام‌می گذاشت و خانواده دوست بود، حسین برای ما هم دختر بود و هم پسر و برای برادرانش بهترین همدم و رفیق بود، در کارهای خامنه کمک کار من بود و به ویژه در اعیاد مختلف به خصوص نیمه شعبان اجازه نمی‌داد کسی به ظرف‌ها دست بزند و خودش همه کارها را انجام می داد.

مادر شهید مشتاقی با بیان اینکه از حسین جان دو فرزند امیرمهدی و نازنین زهرا که دوقلو هستند و در سال ۹۳ به دنیا آمدند به یادگار مانده است، افزود: همه دغدغه‌ شهید برای تربیت فرزندانش و در مسیر ولایت و اهل بیت بودن، بود و حجاب نازنین زهرا همواره دغدغه جدی شهید بود و همواره می گفت نازنین زهرا باید باحجاب باشد و لحظه ای چادر از وی جدا نشود.

مادر شهیدی که زینب گونه بصیرت افزایی می کند| سفارش شهید مشتاقی به رعایت حجاب

مادر شهید مشتاقی در مورد اعزام‌پسرش به سوریه گفت: حسین آقا روزی به من گفت که‌مادر شاید به سوزیه بروم، برای ما بچه هایمان نفس مان بودند اما دلم‌نیامد به حسین بگویم نرو چون‌می دانستم که رفتن از این دنیا برای همه است و اگر این رفتن برای خدا و رضای خدا و شور و شعور و شوق باشد، زیباست و برای رفتنش به سوریه ممانعت نکردم و رفت.

خانم صادقی می گوید: بار اولی که رفت سوریه و برگشت گفتم حسین جان دیگه نرو یا دیرتر برو با جدیت گفت مادر جان از شما انتظار نداشتم نمی‌دانی چه بلایی بر سر دختران زنان شیعه می آوردند. دشمن هدفش ایرانه این جملات را با غم خاص بیان کرد و گفت: مادر چه حسی داری اگر نازنین زهرا و امیرمهدی را جلوی چشمانت سر ببرند. ما مقام معظم رهبری را داریم شیعه‌های کشورهای دیگر به ما غبطه می‌خورند. مادر ماه محرم برای چه گریه می‌کنی برای مظلومیت اهل بیت برای اسیری بی بی زینب(س) درسته؟ گریه می‌کنیم که ای کاش ما هم آنجا بودیم و از امام، یارانش و خانواده اش دفاع می‌کردیم. وقتی این صحبت‌ها را شنیدم و جدیتش را دیدم دیگر حرفی نزدم توکلم را به خدا کردم گفتم خدایا راضی ام به رضای تو و ۱۴ فروردین ماه ۱۳۹۵ برای بار دوم به سوریه رفت و ۱۶ اردیبهشت ۹۵ در این طوفان به شهادت رسید.

مادر شهید مشتاقی در مورد دلتنگی هایش برای فرزند شهیدش گفت: سختی‌ها و دلتنگی‌ها برای حسین‌جانم وجود داره اما خوشحالم حسین جان راه سعادت واقعی رو پیدا کرد و امیدوارم حضرت فاطمه زهرا(س) و امام حسین(ع) از آنان راضی باشند و شاهد باشند که حسین و دیگر همرزمانش مدافع خواهرش بودند و از حرم و دختران زینبی سوریه دفاع کردند.

وی گفت: حسین‌های ما با بصیرت و بدون اجبار دفتند و بر عقیده شان ماندند و ثابت کردند حسینی و زینبی بودند و در ادامه راهشان‌ما خم باید کار زینبی کنیم و پیام رسان راه و خون شهدا باشیم.

خانم صادقی گفت: حسین‌ها به دور از وطن، پدر و مادر، همسر و فرزند رفتند تا پای دشمن به کشور باز نشود و اکنون خمه‌پا بابد در مسیر رهبر و پشت ولایت فقیه باشیم و اهل بیتی زندگی کنیم.

کد خبر 1741302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha