۹ دی دشمن را از دوست و منافق را از مومن جدا کرد

حجت الاسلام میثم تارم گفت: ۹ دی دوست را از دشمن و منافق را از مومن جدا کرد و در این روز با حضور مردم انقلابی، بصیر و همیشه در صحنه فتنه ای که چندین ماه بر این کشور سایه افکنده بود، خنثی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۸ دی ماه) حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س)، امام خمینی (ره) و آغاز هفته گرامیداشت روز زن، گفت: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اخیرشان با گروهی از بانوان کشور، فرمودند؛ مقام حضرت زهرا (س) برای ما دست نیافتنی است چرا که یک مقام بزرگ و بسیار عظیم است.

امام جمعه جیرفت افزود: امام خمینی (ره) هم فرمودند؛ کسی غیر از معصومین (ع) آن طور که باید و شاید نمی تواند مقام فاطمه زهرا (ع) را بشناسد.

وی خاطرنشان کرد:به تعبیر رهبری ما نسبت به غرب مدعی هستیم و سوالات فراوانی داریم نسبت به آنچه که غرب و آمریکا در رابطه با زن انجام داده اند و زن را به یک کالای مادی و تبلیغاتی تبدیل کرده اند و شأن و مقام زن، خانواده را متزلزل کرده اند.

حجت الاسلام تارم با بیان اینکه در آستانه چهارمین سالگرد شهید سلیمانی هستیم، ابراز کرد: در این ایام یار دیرینه حاج قاسم، سردار شهید سید رضی موسوی به او ملحق شد.

خطیب جمعه جیرفت با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب از شهید سلیمانی به مکتب حاج قاسم تعبیر کرده اند، خاطرنشان کرد: یکی از روش هایی که می توان ادامه دهنده راه شهید سلیمانی بود توجه به سیره، وصیت نامه و رفتار آن شهید است.

وی با بیان اینکه وصیت نامه شهید سلیمانی سرشار از معرفت و شناخت است، اظهار کرد: حاج قاسم در وصیت نامه اش می گوید؛ دوست دارم مردم کرمان تا آخر با ولایت بمانند ولایتمدار باشند و به مردم کشور و جهان می گوید که راه سعادت عاقبت بخیری پیروی از ولی امر مسلمین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام تارم با اشاره به این که ۹ دی ماه روز بصیرت و میثاق با ولایت است، عنوان کرد: به تعبیر رهبری روز ۹ دی، روز انهزام میدانی سنگین ترین فتنه تاریخ انقلاب است.

امام جمعه جیرفت ۹ دی را یوم الله خواند و تصریح کرد: یکی از ویژگی های این روز، یوم الله بودن آن است زیرا در این روز خدا دلها را به سوی حضور در میادین شهرها هدایت کرد.

وی ابراز کرد: ۹ دی ماه روز خداست در این روز خدا در دل مردم چنان محبتی ایجاد کرد که با شور، شعور و بصیرت به میدان آمدند.

حجت الاسلام تارم اضافه کرد: آن حرارتی که از عشق امام حسین (ع) در دلهای مردم بود در روز ۹ دی ماه خودش را نشان داد، زیرا فتنه گران کار را به جایی رسانده بودند که به ساحت مقدس امام حسین (ع) و مجالس عزاداری او بی احترامی کردند.

خطیب جمعه جیرفت تاکید کرد: ۹ دی دوست را از دشمن و منافق را از مومن جدا کرد و در این روز با حضور مردم انقلابی، بصیر و همیشه در صحنه فتنه ای که چندین ماه بر این کشور سایه افکنده بود، خنثی شد.

وی بیان کرد: فتنه گران سال ۸۸ به بهانه انتخابات، انقلاب مخملی برای از بین بردن نظام، انقلاب و ارزش های آن راه انداختند اما حضور مردم با بصیرت در راهپیمایی ۹ دی ماه فتنه گران را به زباله دان تاریخ فرستاد.

حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: ۹ دی ماه یادآور مظلومانی است که در دوران چند ماهه فتنه در راه دفاع از انقلاب اسلامی، ولایت و ارزش ها به شهادت رسیدند بنابراین ۹ دی ماه یک نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

امام جمعه جیرفت عنوان کرد: کسانی تلاش می کنند تا این روز و ایام الله ها از اذهان مردم به فراموشی سپرده شود اما مردم بصیر این روز که از افتخارات آنهاست را فراموش نخواهند کرد.

وی گفت: از رییس جمهوری، وزیر کشاورزی و مسئولین استان درخواست داریم نسبت به تنظیم بازار قیمت پیاز عنایتی داشته باشند زیرا بالا بردن عوارض صدرصد در این ایامی که پیازکاران جنوب کرمان با هزینه های گزاف و سنگین حاصل دسترنج خود را برداشت می کنند بار سنگین و کمرشکنی بر آنها تحمیل می کند.

کد خبر 1741405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha