ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات

حجت الاسلام مرادپور گفت: همه ما در برگزاری انتخابات پرشور و سالم وظیفه داریم و باید تلاش کنیم از انتخاب هیجانی بپرهیزیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت‌الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های اول نماز جمعه ابهر با دعوت از نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، و با بیان اینکه یکی از مسائلی که بعضاً در بین شیعیان مطرح می‌شود مسئله تعجیل در فرج امام زمان (عج) است، اظهار کرد: بسیار تاکید شده است که ما همواره منتظر فرج و ظهور امام زمان علیه السلام بوده و همیشه از خدا بخواهیم در فرج ایشان تعجیل کند.


وی با بیان اینکه برای در هنگام ظهور بروز و بروز مشکلات ما شیعیان ذهنمان به این سمت متوجه می‌شود که خداوند در ظهور آقا امام زمان عجل الله تعجیل فرماید، عنوان کرد: نکته جالب این است با اینکه به ما گفته‌اند برای تعجیل فرج دعا کنیم سفارش نیز شده است که در این زمینه عجله نکنیم.


وی با تاکید بر اینکه متاسفانه در مقاطع مختلف شیعه دچار عجله شده است که نمونه بارز آن جنگ قفقاز است، گفت: این عجله به مدعیان دروغین فرصت سو استفاده می‌دهد و سبب انحراف می‌شود.


حجت الاسلام مرادپور با تاکید بر اینکه هیچکس جز خداوند متعال از زمان ظهور حضرت خبر ندارد ادامه داد: در برخی از روایات آمده است که امام زمان عجل الله می‌فرمایند: حتی خود من نیز از زمان ظهور خبر ندارم.


وی با بیان اینکه هیچ یک از ما نباید برای ظهور وقت تعیین کنیم عنوان کرد: باید با دعا از درگاه خداوند بخواهیم که زمینه‌های ظهور را فراهم ساخته و در ظهور حضرت تعجیل فرماید و وظیفه ما در این زمینه آمادگی برای ظهور امام عصر است.


امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه جهاد در رکاب امام زمان فضیلت بسیاری دارد متذکر شد: حضرت عصر (ع) می‌فرمایند: اگر معرفت ما را بشناسید و در امامت شکی نداشته باشیر مثل کسانی هستید که در خیمه امام زمان حاضر بوده و از امام دفاع می‌کنید پس باید تلاش کنیم معرفت و ایمان خود را افزایش دهیم.


حجت‌الاسلام مرادپور در خطبه‌های دوم نماز جمعه ابهر با دعوت مجدد از نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به در پیش رو بودن حماسه ۹ دی عنوان کرد: این حماسه حماسه‌ای است که نباید از یاد برود و مرتب در مورد آن باید صحبت کرد.


وی با بیان اینکه حادثه ۹ دی فتنه بزرگی بود که دشمن بر علیه کشور ما طراحی کرد و عده‌ای نیز در داخل در دام دشمن افتادند اذعان کرد: این حادثه از ابعاد مختلف به ویژه در حوزه دشمن شناسی قابل مطالعه و تحقیق است.


امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه امام کاظم علیه السلام می‌فرمایند: کسی که از نفس خود مراقبت نکند از ما نیست، افزود: اگر انسان مراقب نفس خود نباشد شیطان در قلب او لانه می‌کند و در نهایت سبب فاسد شدن قلب می‌شود که این مسیله در فتنه ۸۸ خود را نشان داد.


وی با تاکید بر اینکه باید کمک کنیم خط نفاق از بین برود، عنوان کرد: منافق باید به مردم معرفی شود زیرا اگر نفاق و اهل نفاق معرفی شوند مردم سمت آنها نمی‌روند.


این مسئول با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات عنوان کرد مقام معظم رهبری در این مورد چندین بار صحبت کرده و اخیراً نیز مفصلاً به این موضوع مهم پرداخته است و با توجه به اهمیت موضوع قطعاً باز هم در مورد این امر مهم سخنانی خواهند گفت.


 امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه نظر مقام معظم رهبری درباره انتخابات نمایشی بودن نیست عنوان کرد: نمایشی بودن انتخابات متعلق به جریان فکری است که می‌گفتند انتخابات در جمهوری اسلامی ایران فرمایشی است و این سیاست را که در اصل متعلق به خودشان است به نظام نسبت می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه حضرت آقا تاکید دارند که حضور مردم در صحنه برای ما بسیار مهم است، ادامه داد: حضرت آقا در سخنرانی اخیر خود فرمودند: تحول در کشور را به وسیله انتخابات می‌توان رقم زد.


حجت‌الاسلام مرادپور با یادآوری اینکه در انتخابات باید دید که جریانات و کاندیداها برای حل معضلات کشور چه برنامه‌ای دارند، گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: انتخابات باید منشا تحول در کشور باشد و این تحول وقتی محقق می‌شود که نامزد انتخاباتی برنامه داشته باشد.


وی با تاکید بر اینکه شعارهای انتخاباتی نیز باید قابلیت عملیاتی شدن داشته باشد،  عنوان کرد: مردم ما منتطر برنامه‌هایی هستند که قابلیت عملیاتی شدن دارد.


وی با اشاره به اینکه حضرت آقا تاکید دارند که اگر انتخابات درست برگزار شود از دیکتاتوری جلوگیری می‌کند توضیح داد: اگر انتخابات صحیح برگزار شود و افراد دارای برنامه، خوش فکر و متعهد وارد عرصه شوند مشکلات کشور نیز حل می‌شود.


وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند: انتخابات خوب این است که مشارکت قوی و پرشور مردم در آن جریان داشته و شاهد رقابت واقعی جریان‌های مختلف در آن باشیم، گفت: همه ما در برگزاری انتخابات پرشور و سالم وظیفه داریم و باید تلاش کنیم از انتخاب هیجانی بپرهیزیم.

کد خبر 1741410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha